کد خبر: ۱۸۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 06
ما از دانشجویان نمونه توقع داریم کشور را بسازند نه اینکه در امورات زندگی خود نیز مشکل داشته باشند
شفا آنلاین>سلامت>اگر سیاسیون بگذارند در دانشگاه‌ها و مراکز علمی به مقولات مهم پرداخته می‌شود و اگر به این معدن علم و فناوری و پیشرفت اگر نگاه کاسب کارانه نداشته باشیم شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بیست و ششمین مراسم دانشجوی نمونه با تاکید بر اینکه دانشجویان نمونه نباید در انتظار استخدام دولتی باشند و باید توانمندی کار آفرینی(Entrepreneurship) را در کشور داشته باشند،گفت: ما از دانشجویان نمونه توقع داریم کشور را بسازند نه اینکه در امورات زندگی خود نیز مشکل داشته باشند.

وی افزود: وظیفه دولت رونق بخشیدن به بخش خصوصی برای ایجاد زمبنه فعالیت نخبگان است.

ویر بهداشت با تاکید بر لزوم رونق بخشیدن به بخش خصوصی برای ایجاد زمینه اشتغال(Employment) دانشجویان اظهار کرد: مدل‌های آموزشی نیز باید به نحوی که منجر به کار آفرینی شود تغییر کند.

دکتر هاشمی اظهار کرد: در زمان تحصیل ما در گذشته شرکت‌های خصوصی با دانشجویان برتر قرار داد می‌بستند و این دانشجویان به راحتی بورسیه می‌شدند.

وی با بیان اینکه بدون شک هر کشوری برای رسیدن به توسعه پایدار در هر زمینه ای نیازمند گفت و گو و تفاهم است گفت: باید گفتمان فرهنگی بین دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها وارد شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه فکر نمی‌کنم کشوری وجود داشته باشد که در آن پژوهش و فرهنگ پژوهش وجود نداشته باشد اما بتواند روی سعادت را ببیند، خاطرنشان کرد: جشنواره دانشجوی نمونه توانسته زمینه پیوند و پژوهش و آموزش را در کشور فراهم کند و خوشحالم که دانشجویان ما می‌دانند برگزیده شدن در چنین جشنواره‌هایی تازه ابتدای کار است و باید منشاء اثرات فراوانی برای جامعه و غرور ملی باشند.

دکتر هاشمی با تاکید بر انضباط، حفظ نوع دوستی و سخت کوشی و عشق به خدمت گفت: توجه به اخلاق و اخلاق مداری از مسائلی است که باید در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد و اگر سیاسیون و کسانی که چشم طمع به دانشگاه ها، دانشجویان و اساتید دارند بگذارند این موضوعات در دانشگاه ها رعایت می شود.

وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: موضوع آموزش و پژوهش مثل نیاز به آب است و خوشحالیم که با برگزاری جشنواره دانشجوی نمونه زمینه توجه به مولفه های جدایی ناپذیر آموزش، پژوهش و فرهنگ را فراهم کرده ایم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: