ما از دانشجویان نمونه توقع داریم کشور را بسازند نه اینکه در امورات زندگی خود نیز مشکل داشته باشند
شفا آنلاین>سلامت>اگر سیاسیون بگذارند در دانشگاهها و مراکز علمی به مقولات مهم پرداخته میشود و اگر به این معدن علم و فناوری و پیشرفت اگر نگاه کاسب کارانه نداشته باشیم شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.به گزارش شفا آنلاین، دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بیست و ششمین مراسم دانشجوی نمونه با تاکید بر اینکه دانشجویان نمونه نباید در انتظار استخدام دولتی باشند و باید توانمندی کار آفرینی(Entrepreneurship) را در کشور داشته باشند،گفت: ما از دانشجویان نمونه توقع داریم کشور را بسازند نه اینکه در امورات زندگی خود نیز مشکل داشته باشند.
وی افزود: وظیفه دولت رونق بخشیدن به بخش خصوصی برای ایجاد زمبنه فعالیت نخبگان است.ویر بهداشت با تاکید بر لزوم رونق بخشیدن به بخش خصوصی برای ایجاد زمینه اشتغال(Employment) دانشجویان اظهار کرد: مدلهای آموزشی نیز باید به نحوی که منجر به کار آفرینی شود تغییر کند.دکتر هاشمی اظهار کرد: در زمان تحصیل ما در گذشته شرکتهای خصوصی با دانشجویان برتر قرار داد میبستند و این دانشجویان به راحتی بورسیه میشدند.وی با بیان اینکه بدون شک هر کشوری برای رسیدن به توسعه پایدار در هر زمینه ای نیازمند گفت و گو و تفاهم است گفت: باید گفتمان فرهنگی بین دانشجویان و اساتید در دانشگاهها وارد شود.وزیر بهداشت با بیان اینکه فکر نمیکنم کشوری وجود داشته باشد که در آن پژوهش و فرهنگ پژوهش وجود نداشته باشد اما بتواند روی سعادت را ببیند، خاطرنشان کرد: جشنواره دانشجوی نمونه توانسته زمینه پیوند و پژوهش و آموزش را در کشور فراهم کند و خوشحالم که دانشجویان ما میدانند برگزیده شدن در چنین جشنوارههایی تازه ابتدای کار است و باید منشاء اثرات فراوانی برای جامعه و غرور ملی باشند.دکتر هاشمی با تاکید بر انضباط، حفظ نوع دوستی و سخت کوشی و عشق به خدمت گفت: توجه به اخلاق و اخلاق مداری از مسائلی است که باید در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد و اگر سیاسیون و کسانی که چشم طمع به دانشگاه ها، دانشجویان و اساتید دارند بگذارند این موضوعات در دانشگاه ها رعایت می شود.وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: موضوع آموزش و پژوهش مثل نیاز به آب است و خوشحالیم که با برگزاری جشنواره دانشجوی نمونه زمینه توجه به مولفه های جدایی ناپذیر آموزش، پژوهش و فرهنگ را فراهم کرده ایم.