کد خبر: ۱۸۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 03
استفاده از چنین تجهیزاتی قند بالا را ابتدا به بیمار و سپس به پزشک اطلاع داده، با توجه به طی شدن فرآیند درمان به کاهش عوارض آن کمک خواهد کرد
شفا آنلاین>سلامت>دبیر مرکز تحقیقات دیابت پژوهشگاه علوم و غدد متابولیستی دانشگاه علوم پزشکی تهران استفاده از سامانه‌های اعلام و هشدار قند خون در بیماران دیابتی را موجب کاهش عوارض این بیماری دانست و گفت: استفاده از چنین تجهیزاتی قند بالا را ابتدا به بیمار و سپس به پزشک اطلاع داده، با توجه به طی شدن فرآیند درمان به کاهش عوارض آن کمک خواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، کاملیا رامبد در نشست خبری جشنواره دانشجویی "استارتاپی‌ها به دیابت(Diabetes) حمله کنید" که امروز (12 اسفند) در محل پژوهشگاه علوم و غدد متابولیستی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با بیان اینکه تجهیزات و داروهای بیماران دیابتی در ایران برخلاف سایر کشورها در اختیار آنها نیست، این تجهیزات را دارای تکنولوژی بالا و هزینه‌های بالا توصیف کرد و گفت: شتاب‌دهنده‌ها به بومی‌سازی این تکنولوژی‌ها کمک می‌کنند و دسترسی بیمار به آنها را تسریع می‌بخشند.

وی ضمن معرفی دو کلینیک وابسته به پژوهشگاه علوم و غدد متابولیستی، حوزه فعالیت آنها را دیابت و نیز عوارض دیابت عنوان کرد و افزود: اینها موضوعاتی هستند که باید به آنها به صورت جداگانه پرداخته شود.

مدیر کلینیک دیابت پژوهشگاه علوم و غدد متابولیستی از راه‌اندازی واحد پمپ انسولین(Insulin) در این مرکز خبر داد و تشریح کرد: این واحد تسهیلاتی را برای کودکان دیابتی فراهم می‌آورد که به موجب آن تزریقات روزانه از طریق پمپ و به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد.

رامبد ضمن ابراز امیدواری برای اینکه چنین امکاناتی با همت مخترعین جوان و با قیمت نازل‌تر و کاربری آسان در اختیار بیماران دیابتی قرار گیرد، تصریح کرد: در کلینیک‌های عمومی دیابت تفکیکی بین کودک و بزرگسال وجود ندارد.

وی کلینیک‌های تخصصی دیابت را مرتبط با عوارض طولانی مدت این بیماری معرفی کرد و توضیح داد: با توجه به مدت ابتلای طولانی‌تر بیماری دیابت زودتر شناسایی شدن بیماران و کنترل قند خون آنها عوارض کمتری را نیز به دنبال دارد.

دبیر مرکز تحقیقات دیابت پژوهشگاه علوم و غدد متابولیستی با بیان اینکه برخی از این کلینیک‌ها کلینیک قلب، چشم، کلیه و فیزیوتراپی(Physiotherapy) هستند، از ارائه خدمات یورودینامیک به بیماران مبتلا به بیماری‌های کلیه، اورولوژی و اختلالات مختلف در کلینیک ساختمان شماره دو مرکز علوم و غدد متابولیستی خبر داد و اضافه کرد: ارائه این خدمات گامی در راستای درمان عوارض دیابت به شمار می‌آید.

رامبد در پایان با تاکید بر پژوهش محور بودن کلینیک دیابت وابسته به پژوهشگاه علوم و غدد متابولیستی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: این پژوهشگاه امکانی را فراهم آورده که پژوهشگران بتوانند از امکانات آن استفاده کرده و پژوهش‌های بالینی خود را به مرحله تولید محصول و تجاری‌سازی برسانند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: