کد خبر: ۱۸۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 02
در ۲۰ سال اخیر میزان شیوع بیماری های قلبی و عروقی در اروپا و آمریکا کمتر شده اما متاسفانه این روند در کشور ما برعکس بوده است به طوری که در حال حاضر شاهد شیوع و بروز ۲۰ تا ۲۵ درصد بیماریهای قلبی در ایران هستیم.
شفاآنلاین>سلامت>یک استاد قلب و عروق از شیوع و بروز ۲۰ تا ۲۵ درصدی بیماری های قلبی در کشور خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر مجید ملکی در حاشیه برگزاری ششمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران گفت: در ۲۰ سال اخیر میزان شیوع بیماری های قلبی و عروقی در اروپا و آمریکا کمتر شده اما متاسفانه این روند در کشور ما برعکس بوده است به طوری که در حال حاضر شاهد شیوع و بروز ۲۰ تا ۲۵ درصد بیماریهای قلبی در ایران هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه انجام زمینه های تشخیصی و درمانی بیماریهای قلبی و عروقی در کشور همسطح اروپا و آمریکا هستیم تاکید کرد: نکته ای که در این بین وجود موضوع پیشگیری است که  کشورهای اروپایی و آمریکا بر روی آن سرمایه گذاری کرده و بیشتر هزینه های سلامت خود را صرف پیشگیری از بیماریها می کنند اما متاسفانه ما در زمینه پیشگیری از این کشورها عقب هستیم.

ملکی به موضوع بازتوانی بیماران قلبی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیمه ها موضوع بازتوانی بیماران قلبی را تحت پوشش قرار نمی دهند و همین مسئله باعث می‌شود وضعیت بیماران قلبی پس از درمان با مشکل مواجه شود.

وی با اشاره به افزایش جمعیت افزود: ما هرچقدر هم که تعداد مراکز تشخیصی و درمانی بیماریهای قلبی و عروقی را افزایش دهیم راه به جایی نخواهیم برد بلکه موضوع مهم، پیشگیری است.

این استاد قلب و عروق به داروهای قلبی در کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در زمینه داروهای قلبی مشکلی در کشور نداریم اما در بخش روش های تشخیصی و درمانی بخشی از بیماریهای قلبی آنطور که باید بیمه ها حمایت نمی کنند.

ملکی با اعلام اینکه هزینه یک قلب مصنوعی بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار برآورد می‌شود افزود: متاسفانه بیمه ها هزینه های قلب مصنوعی را تحت پوشش قرار نمی دهند در حالی که ایران در زمینه درمان بیماری های قلبی و عروقی در منطقه جزو کشورهای پیشتاز است.

برچسب ها: بیماری قلبی ، عروق ، کنگره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: