کد خبر: ۱۸۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 26
نماینده مردم ایرانشهر مجلس دهم، با بیان اینکه تاکنون گزارشی از نحوه اجرای پرونده الکترونیک سلامت به مجلس ارائه نشده است، تصریح کرد: نیاز است مسئولان وزارت بهداشت به کمیسیون بهداشت مجلس گزارشی ارائه کند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس خواستار ارائه گزارش نحوه اجرای پرونده الکترونیک سلامت به مجلس شد و افزود: برای قانونمند شدن سیستم ارائه خدمات، راهی جز اجرای پزشک خانواده وجود ندارد.

به گزارش شفا آنلاین،محمدنعیم امینی فرد با بیان اینکه طرح پزشک خانواده(family doctor) باید در جامعه نهادینه شود، گفت: این طرح عنصری مهم در سیستم خدمات بهداشتی و درمانی است اما متاسفانه برخی شناخت و برداشت مناسبی از این طرح نداشته و از سویی هنوز  نتوانسته ایم آن را به درستی به جامعه بشناسانیم.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در استان های مازندران و فارس علی رغم تمامی کاستی ها با موفقیت هایی نیز همراه بوده است، تصریح کرد: درصد قابل توجهی از مردم بر این باور هستند که طرح پزشک خانواده صرفا برای ارجاع در جهت دریافت سطوح بالاتر تخصصی بوده و شناخت دقیقی از این طرح ندارند که این آسیبی جدی است.

وی تامین برخی زیرساخت های پزشک خانواده را منوط به تکمیل شبکه خدمات بهداشتی و درمانی دانست و گفت: البته بیش از 90 درصد خدمات سطوح پایین تر تکمیل بوده اما سیستم ارجاع به سطوح دوم و سوم دارای مشکل است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، مشکل نرم افزاری را از مهمترین مشکلات سد راه طرح پزشک خانواده خواند و افزود: باید دسترسی آنلاین به پرونده الکترونیک سلامت(Electronic Health Record) مورد توجه قرار گیرد زیرا بی توجهی نسبت به این مهم باعث می شود به فواید قابل توجهی از طرح پزشک خانواده دست نیابیم.

نماینده مردم ایرانشهر مجلس دهم، با بیان اینکه تاکنون گزارشی از نحوه اجرای پرونده الکترونیک سلامت به مجلس ارائه نشده است، تصریح کرد: نیاز است مسئولان وزارت بهداشت به کمیسیون بهداشت مجلس گزارشی ارائه کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای نظام مند و قانومند شدن سیستم ارائه خدمات راهی جز اجرای طرح پزشک خانواده وجود ندارد، گفت: مسئولان وزارت بهداشت به ویژه وزیر بهداشت اهتمام ویژه ای برای اجرایی شدن پرونده الکترونیک سلامت دارند و انتظار می رود با تحقق این مهم طرح پزشک خانواده به درستی اجرا شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: