کد خبر: ۱۸۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 17
از ماه سپتامبر (مهرماه) تاکنون از 588 مورد وخیم ابتلا به آنفلوانزا که در بخش مراقبت های ویژه بستری شده بودند، 115 تن جان خود را از دست دادند
شفا آنلاین>سلامت>بیش از 100 نفر در ایتالیا بر اثر ابتلا به آنفلوانزا جان خود را از دست دادند.

به گزارش شفا آنلاین، موسسه عالی بهداشت ایتالیا روز شنبه اعلام کرد: از ماه سپتامبر (مهرماه) تاکنون از 588 مورد وخیم ابتلا به آنفلوانزا(Influenza) که در بخش مراقبت های ویژه بستری شده بودند، 115 تن جان خود را از دست دادند. در میان قربانیان آنفلوانزا در ایتالیا 11 کودک زیر 14 سال و دو زن آبستن نیز گزارش شده اند.

بر اساس این گزارش، تنها در یک هفته اخیر 12 مورد وخیم و یک مورد مرگ گزارش شده است. برای نخستین بار در 8 سال اخیر در تمام استان های ایتالیا به غیر از استان مولیزه، موارد وخیم آنفلوانزا گزارش شده است. 57 درصد از عفونت های جدی تر میان مردها بوقوع پیوسته است. سن متوسط بیماران وخیم 61 سال است و 85 درصد نیز حداقل یکی از شرایط خطرات احتمالی عوارض شرایط بالینی (دیابت، تومور، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های مزمن تنفسی و غیره) را داشته است.

تمام بیماران وخیم در واحد مراقبت های ویژه(intensive care) بستری شدند. 92 درصد مرگ و میرهای ناشی از آنفلوانزا در ایتالیا در افراد بالای 25 سال بوقوع پیوست و 11 مورد قربانیان نیز دارای شرایط خطر از پیش موجود نبودند. در 55 درصد از موارد مرگ و میر، ویروس A/H1N1pdm09 جداسازی شد. این موسسه عقیده دارد که فعالیت آنفلوانزا احتمالا هنوز برای چند هفته ادامه خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: