کد خبر: ۱۸۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 09
مقدمات این طرح با همکاری وزارت بهداشت و شهرداری تهران فراهم شده و این کار همزمان با هفته سلامت در اوایل اردیبهشت سال آینده اجرایی خواهد شد
شفاآنلاین>سلامت> رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بر لزوم شناسایی و تشخیص بیماری های سالمندی تاکید کرد و گفت: غربالگری و تشخیص عوامل خطر بیماری های دوران میانسالی و سالمندی، اوایل اردیبهشت سال آینده در تهران انجام می شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر احمد دلبری افزود: مقدمات این طرح با همکاری وزارت بهداشت(Health) و شهرداری تهران فراهم شده و این کار همزمان با هفته سلامت در اوایل اردیبهشت سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب مطالعه طولی آینده نگر (کوهورت) «از میانسالی تا سالمندی ایران» به اجرا در می آید، گفت: این طرح به منظور پایش بیماری افراد بالای 45 سال برای شناسایی فاکتورهای خطر مرتبط با بیماری های میانسالی و سالمندی انجام می شود.

دکترای تخصصی طب سالمندان بیان کرد: پایش سلامت این افراد با تمرکز حوزه های، سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و حتی سلامت معنوی انجام می شود تا فاکتورهای خطر این افراد بدست آید.

وی بیان کرد: این موضوع فقط یک طرح پژوهشی نبوده بلکه با پایش سلامت افراد ضمن شناسایی فاکتورهای خطر، اقدامات لازم برای درمان و توانمندسازی آنان انجام می شود.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: در این طرح می خواهیم عوامل خطر دوران میانسالی و سالمندی را شناسایی و اثر آن را طی 10 تا 15 سال آینده بررسی کنیم تا اقدامات لازم برای رفع آنها انجام گیرد.

دکترای تخصصی طب سالمندان با بیان اینکه تاثیر ریسک فاکتورها مانند دیابت(Diabetes)، چاقی و اضافه وزن برروی سالمندی در این طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت، بیان کرد: در قالب این طرح تاثیر عوامل خطر بر سلامت روان بررسی می شود.

وی کاهش فعالیت های بدنی و شیوه زندگی غلط را از جمله عوامل خطری بسیاری از بیماری ها اعلام کرد و گفت: ایرانی ها فعالیت فیزیکی مناسب و شیوه زندگی درستی ندارند و این موضوع سبب شده عوامل خطر در کشور در دوران سالمندی بیشتر باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان اینکه شهروندان بالای 45 سال منطقه 3 شهرداری تهران در این طرح حضور خواهند داشت، گفت: جمعیت حدود 124 هزار نفری بالاتر از 45 سال در این منطقه نشان می دهد که این منطقه در تهران بیشترین سالمند را دارد و به هیمن منظور این طرح در منطقه 3 شهرداری تهران اجرا می شود.حدود 40 درصد جمعیت منطقه 3 سنی بیش از 45 سال دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: