کد خبر: ۱۸۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 06
متخصصان CDC هشدار داده‌اند که فعالیت ویروس آنفلوآنزا در این کشور هنوز زیاد و بطور کلی رو به افزایش است.
       

شفا آنلاین>حوادث پزشکی>مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا (CDC) از مرگ ۱۶ کودک دیگر به دلیل مشکلات ناشی از آنفلوآنزا خبر داد و به این ترتیب آمار مرگ‌ومیرهای مرتبط با آنفلوآنزا در کودکان برای این فصل که از ماه اکتبر آغاز شده به ۵۳ تن می‌رسد.

به گزارش شفا آنلاین:متخصصان CDC هشدار داده‌اند که فعالیت ویروس آنفلوآنزا در این کشور هنوز زیاد و بطور کلی رو به افزایش است. همچنین نرخ کلی بستری شدن بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های این کشور از زمان ثبت آمار به این شیوه، یعنی از سال ۲۰۱۰ میلادی تا کنون به بالاترین رقم رسیده است.
سخنگوی CDC در این باره گفت: متاسفانه این روند ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود موارد ابتلا به آنفلوآنزا همچنان افزایش یابد.

طبق گفته مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، این کشور امسال شدیدترین شیوع آنفلوآنزای فصلی را تجربه می‌کند.
بطور کلی داده‌ها نشان می‌دهد که ۱۷ هزار و ۲۴ مورد ابتلا به آنفلوآنزا تنها در یک هفته اخیر تا ۲۷ ژانویه به ثبت رسیده که به این ترتیب کلیه موارد ابتلا به این بیماری در سال جاری را به ۱۲۶ هزار و ۱۱۷ مورد می‌رساند و با توجه به اینکه بسیاری هنگام ابتلا به این بیماری به پزشک مراجعه نمی‌کنند، انتظار می‌رود این آمار بالاتر نیز باشد.
CDC، همچنین از کمبود اقلام دارویی مربوطه در برخی از مناطق ایالات متحده خبر داد.
دکتر اسکات گوتلیب، عضو کمیسیون غذا و داروی آمریکا با اشاره بر اینکه با وجود کمبود واکسن آنفلوآنزا هنوز این واکسن در دسترس مردم است، گفت: بطور جدی لازم است کسانی که تا کنون این واکسن را دریافت نکرده‌اند، هر چه زودتر برای دریافت آن اقدام کنند و کسانی که نشانه‌های ابتلا به این بیماری را دارند هر چه سریعتر به مراکز درمانی مربوطه مراجعه نمایند.
همچنین گزارش‌ها حاکیست که حدود نیمی از کودکان بستری شده مبتلا به آنفلوآنزا وضعیت بسیار وخیمی نداشته و نیمی از ۵۳ کودکی که در اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند قبل از ابتلا به این بیماری از وضعیت سلامت عمومی خوبی برخوردار بودند.
شیوع آنفلوآنزا در آمریکا رو به رشد بوده و انتظار می‌رود این آمار همچنان بیشتر شود.سپید
CNN

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: