کد خبر: ۱۸۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 01
حدود 90 درصد مراجعه های مردم به مرکزهای درمانی و فوریت های پزشکی برای دریافت خدمات سرپایی است و تنها 10 درصد نیاز به خدمات بستری در اورژانس یا بیمارستان دارند
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسعه مرکزهای اورژانس کشور را از اولویت های این وزارتخانه برشمرد و گفت: 180 مرکز فوریت های پزشکی در کشور در حال ساخت است که حدود 120 مرکز از آنها تا پایان سال جاری در مرحله تکمیل و بهره برداری قرار دارد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر قاسم جان بابایی عصر پنجشنبه پس از دیدار از اورژانس(Emergency) و بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) شهر میناب در جمع خبرنگاران با اشاره به تناسب میان درمان های سرپایی و نیازمند بستری در کشور افزود: حدود 90 درصد مراجعه های مردم به مرکزهای درمانی و فوریت های پزشکی برای دریافت خدمات سرپایی است و تنها 10 درصد نیاز به خدمات بستری در اورژانس یا بیمارستان دارند.

وی ابراز کرد: یکی از مهم ترین معضل های امروز کشور در حوزه سلامت مربوط به بیماری های سرطانی و تامین هزینه های آنها است.

جان بابایی هم چنین با بیان اینکه میناب دومین شهرستان بزرگ استان هرمزگان است، گفت: درصد اشغال تخت های بیمارستانی و فرسودگی آن ها نیاز به ساخت بیمارستان جدید را در برخی از شهرستان های این استان از جمله میناب ضروری کرده است و در این خصوص اقدام های مناسب انجام می شود.

وی با اشاره به اقدام های انجام شده در بیمارستان میناب گفت: اگرچه این بیمارستان فرسوده است اما با اجرای طرح هتلینگ، ظاهر بهتری پیدا کرده و بخش های زایمان(giving birth) فیزیولوژیکی و ال.دی.آر نیز در آن راه اندازی شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم چنین گفت: در خصوص ساخت کلینیک ویژه و طرح اورژانس بیمارستان نیز از نظر مالی از سوی وزارت بهداشت کمک های لازم خواهد شد.

جان بابایی در این بازدید، در مورد کمک مالی برای تکمیل تسهیلات زایمانی بیمارستان میناب، قول مساعد داد تا هرچه زودتر تکمیل شده و به ارائه خدمت بهتر بپردازد.

وی افزود: این بلوک زایمانی، اکنون 18 تخت LDR ( اتاق زایمان تک نفره ) و 40 تخت بستری دارد.
در این بازدید معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و رئیس بهداشت و درمان میناب هم چنین اعضای شورای شهر میناب حضور داشتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: