کد خبر: ۱۸۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 01
در بدن همه ی ما دو هورمون به نام گرلین و پپتید yy موجود است . دو هورمونی که سبب اصلی احساس سیری و گرسنگی در بدن هستند.
شفا آنلاین>سلامت>قطعا اگر این مطلب را برای خواندن انتخاب کردید دچار عدم تناسب وزن (اضافه وزن و یا چاقی) هستید.ما میخواهیم افراد را به دو دسته ی آرام خور ها و تند خورها تقسیم کنیم ! دو دسته ای که شاید علت اصلی چاقی و عدم تناسب اندام را بتوان در آن جستجو کرد . ما به صورت کاملا علمی برای شما نتیجه ی آرام خوری و تند خوری را در این مبحث بررسی خواهیم کرد :

به گزارش شفا آنلاین:در بدن همه ی ما دو هورمون به نام گرلین و پپتید yy موجود است . دو هورمونی که سبب اصلی احساس سیری و گرسنگی در بدن هستند.
هورمون پپتید yy درواقع هورمونی ست که با تاثیر بر مغز موجب احساس سیری و کاهش اشتها میشود و حرکات لوله ی گوارش را کاهش میدهد . کسانی که غذای خود را آرام آرام میخورند و دردسته ی آرام خورها هستند این هورمون به آرامی به مغز آنها میرسد و پاسخ سیری را در بدن آنها فعال میکند . این درحالیست که افرادی که در دسته ی تندخورها هستند با تند خوردن جلوی ترشح به موقع این هورمون را میگیرند و احساس سیری را در خود سرکوب میکنند !

تند خورها همیشه با یک مشکل اساسی روبرو هستند و آنهم این است که دیر احساس سیری میکنند و به همین علت حجم بیشتری از غذا را در مدت بسیار کوتاه میخورند و ورودی کالری در هر وعده به بدن این افراد بالاتر از حد نیاز آنها میباشد .

یک نکته ی جالب توجه دیگر راجع به هورمون گرلین (هورمون گرسنگی ) این است که این هورمون در حین گرسنگی و خالی بودن معده ترشح شده و موجب احساس گرسنگی و اشتهای بالا در فرد میشود . حالا باید اهمیت مصرف صبحانه و میان وعده را به خوبی متوجه شوید ! کسانی که صبحانه نمیخورند تمایل بیشتر به مصرف مواد خوراکی شیرین و پرکالری برای وعده ی نهار دارند . مصرف میان وعده هم به همین منوال از اهمیت بالایی برخوردار است . اگر بین وعده های اصلی میان وعده مصرف شود جلوی ترشح بیش از حد هورمون گرلین ( هورمون گرسنگی ) و به دنبال آن جلوی پرخوری بیش از حد در وعده های اصلی گرفته میشود .

پزشک آنلاین
یاسمن اقتداری [ کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: