کد خبر: ۱۸۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 26
طبق قانون شورای عالی بیمه تصمیم گیرنده در این حوزه و هیات وزیران تعرفه ها را مصوب می کند، البته هرساله تصمیم گیری درخصوص میزان تعرفه ها با تاخیر روبه رو شده و این مسئله به نوعی درفعالیت موسسات پزشکی مشکلاتی را ایجاد می کند
شفا آنلاین>سلامت> رییس کل سازمان نظام پزشکی کل کشور گفت:‌ تعرفه های حوزه سلامت هرسال باید مطابق با میزان تورم افزایش پیدا کند.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج فاضل با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه درخصوص عدم تغییر تعرفه ها در بخش نظام پزشکی(Medical System)، گفت:‌ طبق قوانین حوزه سلامت شورای عالی بیمه، سازمان نظام پزشکی و هیات وزیران درتعیین تعرفه ها تصمیم گیر هستند، بنابراین پیگیری این مسئله در مجلس مسبوق به سابقه نیست.

وی با بیان اینکه در بررسی میزان تعرفه ها و تغییر آن باید به قوانین بالادستی توجه کرد، افزود: چندی پیش درجلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز دراین باره صحبت هایی انجام شد، بنابراین نیاز است که هردستگاهی دراین خصوص به وظایف خود عمل کند؛ البته تعرفه ها درحوزه نظام پزشکی هیچ تفاوتی با تعرفه ها به طور کلی درحوزه سلامت(Health) ندارد.

فاضل تصریح کرد:‌ طبق قانون شورای عالی بیمه تصمیم گیرنده در این حوزه و هیات وزیران تعرفه ها را مصوب می کند، البته هرساله تصمیم گیری درخصوص میزان تعرفه ها با تاخیر روبه رو شده و این مسئله به نوعی درفعالیت موسسات پزشکی مشکلاتی را ایجاد می کند.

رییس سازمان نظام پزشکی کل کشوربا اشاره به اینکه امیدواریم تا پیش ازپایان سال جاری تصمیمات قطعی درخصوص میزان تعرفه ها اخذ شود، گفت: به طورحتم میزان تعرفه ها حداقل باید مطابق با نرخ تورم درکشور افزایش پیدا کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: