کد خبر: ۱۸۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۶ - 2018January 18
با توسعه پروژه ایرانوم‌ در آینده می‌توانیم از بروز معلولیت‌ها پیشگیری کنیم که به عنوان مثال در مادران باردار تشخیص جنین دارای معلولیت یا نبود این عرضه یکی از این دستاورد‌هاست
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: با توسعه ژن درمانی می توان از افزایش معلولیت‌ها در کشور جلوگیری کرد.

به گزارش شفا آنلاین، رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: پروژه ایرانوم‌ مرهون پیشرفت‌های علوم پزشکی(Medical science) و علم مهندسی پزشکی، مهندسی بیولوژی و تعامل مهندسی و پزشکی است که می‌توانیم با توسعه این پروژه شاهد خدمات بزرگی در نظام سلامت باشیم.

وی گفت: با توسعه پروژه ایرانوم‌ در آینده می‌توانیم از بروز معلولیت‌ها پیشگیری کنیم که به عنوان مثال در مادران باردار تشخیص جنین دارای معلولیت یا نبود این عرضه یکی از این دستاورد‌هاست و با توسعه دستاورد‌های پروژه ایرانوم‌ در کنار روش‌های جدید می‌توانیم شاهد تولد نوزادان سالم و ارتقاء سلامت جامعه باشیم.

 نقش روش‌های نوین در ارائه خدمات سلامت به مردم
ملک زاده گفت: بررسی بیماری‌های گوناگون، ناتوانی‌هایی که منجر به معلولیت می‌شود و سایر فعالیت‌های تحقیقاتی از موضوعاتی است که در این پروژه می‌توانیم شاهد آن باشیم و در گام‌های بعدی نیز می‌توان معالجه بیماران را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: طی 5 تا 10 سال آینده می‌توانیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که گام عملیاتی برای تشخیص معلولیت‌های ژنتیکی(Genetic Disabilities) بر‌داریم و در کنار آن با ژن درمانی در کنار مرکز ایرانوم‌ و همچنین توسعه مراکز دیگر که در مشهد و شیراز فعالیت می‌کنند از بروز ناتوانی‌ها و معلولیت‌ها در کشور پیشگیری کنیم.

وی در پایان ایرانوم‌ را پروژه مطلوبی در عرصه فعالیت‌های تحقیقاتی عرصه بیماری‌های ژنتیکی دانست و افزود: روش‌های نوین در راستای ارائه خدمات سلامت نقش مطلوبی دارند که امیدواریم کشور ما نیز با ورود به این روش‌ها گام‌های خوبی در عرصه ارتقاء علم پزشکی بردارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: