کد خبر: ۱۸۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۶ - 2018January 18
رئیس‌السادات گفت: از مهمترین روش‌های تزریقات داخل مفصلی برای درمان آتروز، تزریق استروئید کورتون، هیالورونیک اسید،‌پی‌ آر پی و ازن درمانی است.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس‌السادات گفت: از مهمترین روش‌های تزریقات داخل مفصلی برای درمان آتروز، تزریق استروئید کورتون، هیالورونیک اسید،‌پی‌ آر پی و ازن درمانی است.

به گزارش شفاآنلاین، سید احمد رئیس‌السادات دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران در بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد در حاشیه کنگره و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیست و یکمین کنگره سراسری سالیانه طب فیزیکی و توانبخشی ایران به همت انجمن طب فیزیکی و توانبخشی و با همکاری گروه‌های آموزشی طب فیزیکی به مدت سه روز در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: در این همایش آخرین دستاوردهای بیماری‌های عصبی، اسکلتی و عضلانی و روش‌های جدید قلبی و ریوی مورد بررسی قرار می گیرد.

این دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران افزود: این کنگره برای رشته‌های پزشکی عمومی، طب فیزیکی توانبخشی، طب ورزش، روماتولوژی و گروه‌های علوم توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و گروه‌های پرستاری امتیاز بازآموزی دارد.

رئیس السادات درباره شعار اصلی کنگره تاکید کرد: شعار اصلی کنگره امسال "حرکت پایه سلامت " است زیرا کم تحرکی امروزه علت اصلی بیماری‌های عصبی عضلانی و شیوع چاقی و کاهش کیفیت زندگی افراد است.

وی تصریح کرد: ما سعی کرده‌ایم در این همایش به نقش پررنگ ورزش درمانی و فعالیت فیزیکی مناسب بپردازیم ما می‌توانیم با استفاده از ورزش از بروز بیماری‌ها پیشگیری کنیم و به درمان بیماری‌ها کمک کنیم.

این دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران گفت: استفاده از تکنولوژی‌های جدید در خدمات توانبخشی در این کنگره  بررسی می‌شوند همچنین در این کنگره توجه ویژه‌ای نیز به روش‌های پرستاری توانبخشی شده است.

رئیس‌السادات درباره این کنگره اظهار کرد: در این کنگره کارگاه‌هایی درباره انجام مداخلات درمانی تحت هدایت سونوگرافی، تزریق سم بوتولینوم، تفسیر ام آر آی و روش‌های فیزیکی مانند لیزر درمانی داریم.
آرتروز شایع‌ترین بیماری مفصلی در بین افراد

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در این کنگره به آن پرداخته می‌شود روش‌های مختلف کنترل و درمان آرتروز است آرتروز شایع‌ترین بیماری مفصلی در بین انسان‌هاست و درمان قطعی برای آن وجود ندارد اما روز به روز به روش‌های درمانی آن افزوده می‌شود.

دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران افزود: تزریقات داخل مفصلی اگرچه نخستین اقدام درمانی برای مبتلایان به آرتروز نیست اما برای کسانی که با روش‌های فیزیکی، کاهش وزن، ورزش درمانی و دارو درمانی نتیجه نگرفتند می‌تواند کمک کننده باشد.

رئیس السادات تاکید کرد: از مهمترین تزریقات داخل مفصلی می‌توان به تزریق استروئید (کورتون)، هیالورونیک اسید، پی‌آرپی و ازن‌درمانی اشاره کرد.

وی یادآور شد: بر حسب شدت آرتروز این روش‌ها از چند هفته تا بیش از یک سال ممکن است موثر باشد تزریق پی آر پی اگرچه در آرتروز و افراد بسیار چاق خیلی کمک کننده نیست اما می تواند در بسیاری از بیماران با درجات خفیف تا متوسط آرتروز سبب کاهش درد، سفتی مفصل و بهبود عملکرد آنها تا بیش از یک سال شود.
برچسب ها: سلامت ، انجمن ، طب فیزیکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: