کد خبر: ۱۸۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۶ - 2018January 18
بر اساس یک نقد و بررسی جدید افراد مسنی که وقت و پول خود را صرف مصرف مکمل‌های کلسیم و ویتامین D می‌کنند تا مانع از استخوان‌های شکننده در دوران پیری شوند کار بیهوده‌ای را انجام می‌دهند.
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس یک نقد و بررسی جدید افراد مسنی که وقت و پول خود را صرف مصرف مکمل‌های کلسیم و ویتامین D می‌کنند تا مانع از استخوان‌های شکننده در دوران پیری شوند کار بیهوده‌ای را انجام می‌دهند.


به گزارش شفا آنلاین: داده‌هایی که از حدود 12 آزمایش بالینی به‌دست‌آمده‌اند نشان می‌دهند که اسناد کمی در مورد تاثیر مکمل‌ها در محافظت از شکستگی لگن و دیگر شکستگی‌های استخوان <Bone fractures>در افراد مسن دارد.

دکتر جیا گو ژائو، جراح ارتوپد در بیمارستان تیانجین چین می‌گوید: «در جامعه‌ای که ساکنین آن مردم سن دار هستند استفاده از این مکمل‌ها یک‌چیز غیرضروری است.» او ادامه می‌دهد: «فکر می‌کنم که چنین جماعتی باید مصرف مکمل‌های کلسیم و ویتامین D را متوقف سازند.»
دکتر اسمیت، استادیار ارتوپدی در موسسه عالی پزشکی Icah- در بیمارستان مونت سینایی شهر نیویورک می‌گوید: «تصویر بزرگی که در این تحقیق ظاهراً گم‌شده است این است که هزینه سلامتی شخصی ناشی از یک شکستگی لگن می‌تواند فاجعه‌بار باشد.» دکتر اسمیت اضافه می‌کند: «مزیت احتمالی استفاده از مکمل‌های کلسیم و ویتامین D در جلوگیری از شکستگی‌های لگن کوچک اهمیت بسیار بیشتری نسبت به خطرهای حداقلی ناشی از مصرف روتین مکمل‌های کلسیم و ویتامین D دارد.» یک توصیه پزشکی قدیمی این بوده است که افراد رو به پیری تمرکز خود را روی جذب کلسیم و ویتامین D کافی قرار دهند تا در دوران پیری از سلامتی استخوان بهره‌مند باشند.
به عقیده موسسه‌های ملی سلامت آمریکا، حدود 99 درصد از کلسیم بدن انسان در استخوان‌ها و دندان‌ها ذخیره‌شده است و بدن نمی‌تواند به‌تنهایی این ماده معدنی را تولید کند. کلسیم خیلی کم می‌تواند منجر به پوکی استخوان شود. بدن برای جذب کلسیم نیاز به ویتامین D نیز دارد.
بنیاد ملی پوکی استخوان توصیه می‌کند که زنان 50 ساله یا جوان‌تر و مردهای 70 ساله یا جوان‌تر باید حداقل روی 1000 میلی‌گرم کلسیم جذب کنند. زنان و مردهایی که مسن‌تر از این هستند باید روزانه 1200 میلی‌گرم کلسیم جذب بدن کنند.
دکتر ژائو و همکارانش برای انجام این نقد و بررسی آزمایش‌های بالینی را مورد تجزیه‌وتحلیل قراردادند که سودمندی مکمل‌های کلسیم و ویتامین D را موردبررسی قرار داده بودند. آن‌ها 33 آزمایش بالینی مختلف را موردبررسی قراردادند که به‌طورکلی بیش از 5100 شرکت‌کننده در آن‌ها حضور داشتند که سن آن‌ها بالای 50 سال بود و به‌طور مستقل زندگی می‌کردند.
دکتر ژائو می‌گوید که اکثر این آزمایش‌های بالینی در ایالات‌متحده آمریکا، انگلستان، نیوزیلند و استرالیا انجام گرفتند. دوز مصرفی مکمل‌ها و همچنین تکرر استفاده از این مکمل‌ها در این آزمایش‌های بالینی متفاوت بود.
تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده از این آزمایش‌ها نشان داد که در مقایسه با افرادی که از دارونماها یا هیچ مکملی استفاده نمی‌کردند در میان افرادی که از مکمل‌ها استفاده می‌کردند هیچ ارتباط چشمگیری میان مصرف مکمل‌های کلسیم یا ویتامین D و کاهش خطر شکستگی لگن یا شکستگی دیگر استخوان‌ها مشاهده نشد.
دکتر ژائو توضیح می‌دهد که کلسیم و ویتامین D برای سلامتی استخوان ضروری است، اما این نتایج نشان دادند که شما باید کلسیم را از طریق رژیم غذایی و سبک زندگی و نه مکمل‌ها به دست آورید.
دکتر ژائو می‌گوید: «در مورد سلامت اسکلتی هیچ‌چیزی نمی‌تواند جای کلسیم غذایی را بگیرد.» او اضافه می‌کند: «شیر، سبزی، میوه و محصولات لوبیایی از مهم‌ترین منبع‌های غذایی کلسیم هستند.» دکتر ژائو ادامه می‌دهد: «در واکنش به اشعه فرابنفش B نور خورشید ویتامین D در پوست بدن به‌طور مصنوعی تولید می‌شود و منابع غذایی ویتامین D محدود هستند.» تمرین بدنی در زیر نور خورشید باید تمام ویتامین D موردنیاز فرد را فراهم آورد.
دکتر اسمیت می‌گوید که منابع غذایی بالقوه این مواد مغذی یکی از ضعف‌های این نقد و بررسی را به اثبات می‌رساند. دکتر اسمیت می‌گوید: «درحالی‌که این تحقیق تمرکز خود را روی نگرانی‌های مربوط به استفاده از مکمل‌های کلسیم و ویتامین D قرار داده است، این امر را لحاظ نکرده است که آیا بیمار موردنظر از طریق رژیم غذایی یا تماس با نور خورشید کلسیم و ویتامین D کافی جذب می‌کند تا دیگر نیاز به مکمل نداشته باشد.»
علاوه بر این، خانم آندریا ونگ، نایب‌رئیس امور علمی و نظارتی در شورا تغذیه پاسخگو، یک انجمن جهانی در معرفی تولیدکننده‌های مکمل‌های غذایی، می‌گوید که این نقد و بررسی دربرگیرنده بخش عظیمی از داده‌های مربوط به یک تحقیق با حمایت دولتی به نام «ابتکار سلامتی زنان» است که در مورد پیری زنان آمریکا انجام‌گرفته است.
خانم ونگ می‌گوید: «متاسفانه داده‌های این تحقیقی که در مورد پیری زنان آمریکا انجام‌گرفته است محدودیت‌هایی داشته‌اند.» برای مثال، بعضی از شرکت‌کننده‌های این تحقیق بدون توجه به تفاهم‌نامه یا پروتکل تحقیق مکمل‌های ویتامین D و کلسیم را مصرف می‌کردند. خانم ونگ می‌گوید که احتمالاً لحاظ کردن داده‌های مربوط به این تحقیق نتایج کلی این نقد و بررسی را مخدوش کرده است.
علاوه بر این، خانم ونگ می‌گوید که نقد و بررسی‌های آتی که روی‌داده‌های این تحقیق انجام‌گرفته‌اند نشان دادند که افرادی که مکمل‌های کلسیم و ویتامین D مصرف کرده‌اند با کاهش خطر شکستگی استخوان و دیگر شکستگی‌های استخوان مواجه شده بودند.
خانم ونگ می‌گوید: «توصیه می‌شود که افراد در مورد نیازهای شخصی خود به کلسیم و ویتامین D با پزشک‌های خود صحبت کنند.» خانم ونگ می‌افزاید: «اگر استفاده از مکمل‌های کلسیم و ویتامین D احتمال شکستگی‌های استخوان را کاهش می‌دهد، همان‌طور که در بعضی از تحقیق‌ها چنین چیزی کشف‌شده است، مردم نباید بر اساس یک تحلیلی که یک توصیه عمومی را ارائه می‌دهد و برای هر شخصی کاربرد ندارد از مصرف مکمل‌ها خودداری کنند.»سپید

WebMD


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: