کد خبر: ۱۸۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۶ - 2018January 14
این روش عمل برای خانم ۵۶ ساله با تومور قسمت انتهایی مجرای صفراوی مشترک بعد از اقدامات تشخیصی اولیه و آماده سازی بیمار به روش کاملا لاپاروسکوپیک انجام گردیده و بیمار بعد از طی دوره نقاهت با حال عمومی مناسب از بیمارستان مرخص گردید.

شفا آنلاین>سلامت>برای اولین بار در ایران جراحی ویپل به روش لاپاراسکوپیک(Laparoscopic) توسط تیم جراحی به سرپرستی دکتر ناصر ملک پور علمداری رئیس بخش جراحی عمومی بیمارستان شهید مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری دکتر محمد عبدالحسینی فلوشیپ لاپاراسکوپی از مرکز تحقیقات کم تهاجمی بیمارستان حضرت رسول اکرم و دکتر برمک قلی زاده در مرکز شهید مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد.

به گزارش شفا آنلاین،به گفته سرپرست تیم جراحی؛ این روش عمل برای خانم ۵۶ ساله با تومور قسمت انتهایی مجرای صفراوی مشترک (آدنوکارسینوما) بعد از اقدامات تشخیصی اولیه و آماده سازی بیمار  به روش کاملا لاپاروسکوپیک انجام گردیده و  بیمار  بعد از طی دوره نقاهت با حال عمومی مناسب از بیمارستان مرخص گردید.

دکتر ملک پور ضمن اعلام این خبر افزود: جراحی ویپل یا «پانکراتیکودئودنوکتومی» که جزء سنگین ترین و تکنیکی ترین روشهای جراحی برای برداشتن تومورهای سر پانکراس و تومورهای انتهای مجاری صفراوی می باشد سالهاست که به روش عمل باز انجام می شود.

وی ادامه داد: در این جراحی، قسمت انتهایی معده،کل دوازدهه،کیسه صفرا،مجرای صفراوی مشترک و سر لوزالمعده برداشته شده و با بخشی از روده باریک جایگزین می گردد.

رئیس بخش جراحی عمومی بیمارستان شهید مدرس اظهار داشت: انجام این جراحی به روش لاپاروسکوپیک نیاز به مهارت بیشتری داشته و آمار جهانی آن در کل،کمتر از ۱۵۰ مورد می باشد. مزایای روش لاپاروسکوپیک درد کمتر بعد از جراحی،اقامت کوتاه تر در بیمارستان و تسریع در روند درمان است
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
خداروشکر که خوب شدن این خانم ۵۶سال ایول به اقای دکتر درودبرشما انشاالله ادمای مث شما توجامع سهیوسالم بمونن
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
ایا این عمل در شهر های دیگر هم انجام میشود
رضا جوادی
|
Greece
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
0
0
دم دکتر قلی زاده گرم
سلطانی
|
Romania
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
آقای دکتر ملک پور عمل اسلیپ معده در بیمارستان مدرس به چه تعداد انجام داده اند؟و درصد موفقیت به چی میزان بوده است؟ریسک این عمل توسط این دکتر تا چه میزان است؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: