کد خبر: ۱۸۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۶ - 2018January 09
پونه گیاهی از خانواده نعناع با طبع گرم و خشک است که از آن دمنوش و اسانس تهیه می‌کنند.
       

شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>دمنوش پونه <Deanush Puneh>در درمان سرماخوردگی، زکام، سردرد، مشکلات گوارشی و گلودرد موثر است و به رفع بی خوابی کمک می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:پونه گیاهی از خانواده نعناع با طبع گرم و خشک است که از آن دمنوش و اسانس تهیه می‌کنند.
خواص دمنوش پونه: گیاه پونه بادشکن، معرق، مدر و محرک است، دمنوش پونه برای درمان سرماخوردگی، زکام، سردرد، مشکلات گوارشی و گلودرد استفاده می‌شود؛ این دمنوش همچنین تاثیر بسزایی در رفع نفخ، تب خفیف، حالت تهوع، درد‌های قاعدگی و بی‌خوابی دارد.

پونه‌کوهی بی‌اشتهایی و ضعف معده را از بین می‌برد و سکسکه را تسکین می‌دهد. عصاره پونه سبب کاهش درد نیز می‌شود و برای درمان کبودی پوست باید از ضماد پونه استفاده کنید، پونه را برای ضدعفونی کردن زخم‌ها نیز به کار می‌برند.
طرز تهیه دمنوش پونه: برای تهیه دمنوش پونه، باید یک قاشق غذاخوری سرخالی از برگ یا گل پونه تازه یا یک قاشق چای خوری برگ پونه خشک‌شده را درون یک لیوان بریزید و یک فنجان آب جوش را به آن اضافه کنید سپس صبر کنید تا به مدت ۱۰ دقیقه دَم بکشد؛ روزانه ۲ تا ۳ بار این دمنوش را میل کنید.
موارد منع مصرف دمنوش پونه: استفاده از دمنوش پونه در برخی از افراد سردرد را تشدید می‌کند، مصرف زیاد پونه و دمنوش پونه باعث مسمومیت می‌شود.
باید توجه داشت که استفاده زیاد از پونه برای زنان باردار ممنوع است، زیرا موجب سقط جنین می‌شود.سپید
MNT

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: