کد خبر: ۱۷۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 18
یکی از دلایل اصلی خارش چشم، حساسیت‌های چشمی‌است که معروف به ورم بهاره است و این حساسیت در طول سال هم وجود دارد اما معمولا با آغاز فصل بهار و تابستان بیشتر می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>یک چشم پزشک گفت: خارش چشم عوامل مختلفی دارد که یکی از آنها بروز حساسیت‌های فصلی و غذایی در افراد است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر محمدناصر‌ هاشمیان با بیان این مطلب افزود: خارش چشم <Eye pruritus>بسته به سن و سال و شرایط محیطی علل مختلفی می‌تواند داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی خارش چشم، حساسیت‌های چشمی‌است که معروف به ورم بهاره است و این حساسیت در طول سال هم وجود دارد اما معمولا با آغاز فصل بهار و تابستان بیشتر می‌شود.

هاشمیان اضافه کرد: ورم بهاره معمولا از سن ۷ سالگی شروع و تا ۱۸ سالگی هم ادامه می‌یابد و از آن پس خود به خود از بین می‌رود اما مواردی هم وجود دارد که در سنین بالاتر هم ادامه پیدا می‌کند. البته هر خارشی هم به معنای حساسیت نیست ممکن است جسمی‌خارجی زیر پلک گیر کرده باشد که تحریک کننده است.

این چشم پزشک گفت: البته به غیر از حساسیت‌های فصلی، ممکن است حساسیت به موادغذایی، نور شدید یا عوامل دیگری نیز باعث التهاب و فشار به چشم و بروز خارش شود. افرادی که دچار خارش چشم می‌شوند برای پیدا کردن علت آن باید به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: خارش چشم صرفا آلودگی و عفونت ایجاد نمی‌کند و می‌تواند همراه آن باشد، ضمن اینکه افرادی که چشم خود را به واسطه خارش زیاد می‌مالند، ممکن است به قوز قرنیه دچار شوند که خود این بیماری مشکلات دیگری را ایجاد می‌کند.

هاشمیان با اشاره به روش‌های سنتی شستشوی چشم اضافه کرد: استفاده از چای برای شستشوی چشم روشی سنتی است که برای برطرف سازی خارش چشم می‌تواند موثر باشد اما باید بهداشت آن رعایت شود.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: