کد خبر: ۱۷۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 15
عوارض و کالاهای آسیب‌ رسان باید افزایش پیدا کند
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به سهم ۲ در ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی گفت:در تعداد موجود کشور با سطح ایده‌آل دنیا فاصله دارد.

به گزارش شفاآنلاین، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: عوارض و کالاهای آسیب‌ رسان باید افزایش پیدا کند و مالیات و دخانیات باید از طریق خرده‌فروشی هم اخذ شود تا شاهد کاهش مصرف این نوع کالاها و حتی رفتار‌های ناشی از آن در جامعه باشیم.

وی بیان کرد: امروزه با وجود کمبود‌هایی(Deficiencies) که وجود دارد اما در چند سال گذشته تعداد 24 هزار تخت بیمارستانی به مراکز درمانی و بهداشتی اضافه شده است و اکنون به ازای هر هزار نفر جمعیت 2 تخت در کشور وجود دارد که میزان ایده‌آل آن 2.8 تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر است.

حریرچی با اشاره به تصویب اعتبارات برای خرید و ساخت تخت بیمارستانی بیان کرد: برای خرید تخت‌های بیمارستانی بیشتر نیازمند بودجه اختصاصی بوده که من امیدوارم با تصویب اعتبارات لازم بتوانیم مشکلات را در این حوزه حل کنیم.

وی تاکید کرد: میزان تخت‌ها و امکانات بهداشتی و درمانی نسبت به منطقه هیچ عقب‌ماندگی نداریم ولی با کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه سلامت فاصله داریم و مردم باید به عنوان یک مطالبه اجتماعی و ایجاد مشارکت در طرح‌های مختلف سبب حل شدن مشکلات شود.

حریرچی یادآور شد: به دلیل وجود سازمان‌های بیمه‌گر در بیمارستان‌ها(hospitals) ایجاد مشکل در چرخه حوزه سلامت و بهداشت وجود داشته و در همین راستا مطالبات شرکت‌های پخش با تأخیر پرداخت می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: