کد خبر: ۱۷۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 15
خوشبختانه در شرایط فعلی با توجه به گسترش مراکز ناباروری، توانمندی محققان و روش‌های نوین درمانی شاهد کاهش آمار تعداد زوج‌های نابارور در کشور هستیم
شفاآنلاین>سلامت> مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: اگر مشارکت بین بخشی در کنار توانمندی پزشکان دیده شود شاهد توسعه توریسم درمانی خواهیم بود.

به گزارش شفاآنلاین، بهزاد قربانی مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی ابن سینا در خصوص فعالیت در حوزه ناباروی عنوان کرد: خوشبختانه در شرایط فعلی با توجه به گسترش مراکز ناباروری، توانمندی محققان(researchers) و روش‌های نوین درمانی شاهد کاهش آمار تعداد زوج‌های نابارور در کشور هستیم.

وی افزود: در گذشته درمان ناباروری به صورت جامع نبود و تنها زنان به مطب‌های زنان و زایمان می‌رفتند و  بحث همسر مغفول می‌ماند و مسائل ایمونولوژی و ژنتیک نیز مورد بحث و بررسی قرار نمی‌گرفت اما امروزه در مراکز ناباروری تیم پزشکی به ارائه خدمات به زوجین می‌پردازند.

قربانی اظهار کرد: اکنون مراکز ناباروری به صورت جامع مباحث اورولوژی، جنین شناسی، داخلی و رشته‌های مرتبط‌ را دارا هستند و ارزیابی جامعی صورت می‌گیرد.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: حدود دو میلیون زوج نابارور در کشور داریم اما آمارها صحت کافی را ندارد زیرا بسیاری از زوجین واژه ناباروری را قبول ندارند، بیماری خود را مخفی می‌کنند و در آمارها مشارکت نمی‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه به همت وزیر بهداشت (Health)و همچنین توانمندی محققان کشور در عرصه ناباروری و نازایی تعداد مراکز نازایی در کشور بیشتر شده و می‌توانیم بگوییم اکثر استان‌ها مراکز نازایی دارند و با وجود مراکز نازایی در اقصی نقاط کشور بیماران سرشکن می‌شوند و می‌توانند در  شهرهای خود بهترین خدمات را دریافت کنند.

قربانی اظهار کرد: طی یک دهه گذشته تعداد مراکز نازایی به 70 مرکز رسیده است و در بهار امسال نیز 10 مرکز ناباروری به صورت آنلاین توسط وزیر بهداشت افتتاح شده که یکی از مراکز معتبر در کرج است و توسط پژوهشگاه ابن سینا پوشش داده می‌شود.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا ضمن اشاره به درمان‌های نوین IVF و درمان‌های نوین و جامع ناباروری افزود: توانمندی محققان کشور به گونه‌ای است که می‌توانیم بگوییم در حوزه پزشکی کمبود پزشک و امکانات را نداریم و آمار هموطنان خارج از کشور و خارجی‌های داخل کشور به کلینیک‌های نازایی و ناباروری ایران بیانگر کادر پزشکی مجرب و تجهیزات پزشکی و می توان گفت در خاورمیانه  سرآمدهستیم.

وی گفت: توانمندی محققان می‌طلبد که جذب توریسم که نوعی مهارت است را یاد بگیریم زیرا مبتدی هستیم و توریسم درمانی نیازمند کار تیمی است که باید درمان، گردشگری، حمل و نقل و هواپیمایی دست به دست هم دهند تا شاهد ارتقای سلامت باشیم.
 شرکت‌های توریستی با مراکز پزشکی تعامل قوی ندارند

قربانی یادآور شد: شرکت‌های توریستی و انتقال مسافر و مراکز  پزشکی تعامل قوی ندارند و در این عرصه مبتدی هستیم که اگر این تعامل بیشتر شود و سرگردانی بیماران بیشتر شود می توانیم شاهد ارز آوری حوزه پزشکی و ارتقای اقتصاد سلامت باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: