کد خبر: ۱۷۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 15
سرکوب مننژیت با گیاهان دارویی هنگامی‌که عفونت غشا‌های اطراف مغز و نخاع را ملتهب می‌کند، بیماری مننژیت ظاهر می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>هنگامی که عفونت غشا‌های اطراف مغز و نخاع را ملتهب می‌کند، بیماری مننژیت ظاهر می‌شود که در برخی منابع طب سنتی مننژیت (سرسام) را ناشی از ورم گرم مغز می‌دانند.

به گزارش شفا آنلاین:سرکوب مننژیت با گیاهان دارویی  هنگامی‌که عفونت غشا‌های اطراف مغز و نخاع را ملتهب می‌کند، بیماری مننژیت ظاهر می‌شود. در برخی منابع طب سنتی مننژیت (سرسام) را ناشی از ورم گرم مغز می‌دانند که به علت ورود ویروس یا باکتری بین پرده‌های مغز و نخاع ایجاد می‌شود.

علائم بیماری مننژیت


دلیل بروز عفونت مننژیت می‌تواند ویروسی یا باکتریایی باشد. علائم مننژیت ویروسی به سرعت ظاهر می‌شود، اما پیشرفت مننژیت باکتریایی ممکن است چند روز طول بکشد. علائم اولیه شباهت زیادی به آنفلوانزا دارند، به همین علت معمولاً بسیاری از افراد ممکن است آن را جدی نگیرند و درمان را به تأخیر بیندازند. سفتی گردن، تب ناگهانی، تشنج، سرگیجه، استفراغ، حالت تهوع و بی‌اشت‌هایی از جمله نشانه‌های مننژیت هستند. اگر عفونت وارد جریان خون شود، مواردی همچون بثورات پوستی، اسپاسم معده، لرز، بی‌قراری، تنفس سریع، کاهش هوشیاری، برآمدگی استخوان جمجمه و درد عضلانی یا مفاصل بروز پیدا می‌کند.

علائم بیماری با توجه به سن متفاوت است؛ به طوری که در نوزادان تازه متولد شده، نشانه‌هایی مانند سر درد، سفتی گردن، تب بالا و حتی برآمدگی در سر بروز پیدا می‌کنند، اما بزرگسالان معمولاً دچار علائمی همچون سرگیجه، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، سردرد شدید، حساسیت به نور، بثورات پوستی و تشنج می‌شوند. مننژیت به ۲ نوع ویروسی و باکتریایی تقسیم‌بندی می‌شود.

در منابع طب سنتی، مننژیت ویروسی را درمان‌پذیر می‌دانند بنابراین متخصصان طب سنتی نسخه‌هایی را برای آن تجویز می‌کنند. مننژیت ویروسی اغلب پس از ۷ تا ۱۰ روز درمان می‌شود. مبتلایان به این عارضه باید زیر نظر متخصص طب سنتی دارو‌های گیاهی را مصرف کنند. در این مطلب گیاهان دارویی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در بهبود مننژیت ویروسی دارند.
درمان مننژیت ویروسی با طب سنتی

ضماد (مرهم) تهیه شده از برگ کلم یا بومادران برای درمان مننژیت توصیه می‌شود.

روغن بادام شیرین نقش موثری در بهبود مننژیت ویروسی دارد.

مصرف توت همراه با عسل و انجیر در معالجه مننژیت ویروسی مفید است.

مبتلایان به مننژیت ویروسی باید از مصرف مواد غذایی با طبع سرد مانند هندوانه و خیار خودداری کنند.

مصرف عرق بومادران، آب انگور، آب‌لیمو تازه و همچنین بوییدن گل زعفران نیز به افراد دچار این عارضه توصیه می‌شود.

اگر فردی بر اثر غلبه خون دچار سرسام شود، باید حجامت، سپس زیر نظر متخصص طب سنتی داروی گیاهی لازم را مصرف کند.

آب سیب درختی، آب کدو و آب گشنیز تازه را صاف و با گلاب مخلوط کنید، سپس بینی خود را با این محلول شستشو دهید.

سرکه، روغن گل سرخ و گلاب را مخلوط کنید و روزانه سه بار سرتان را با این ترکیب ماساژ دهید.

استحمام برای بیماری‌های مغز و نخاع مانند مننژیت مفید است. برای این منظور اشخاص باید شب‌ها ۲۵ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب حمام کنند. درجه حرارت آب باید ولرم باشد همچنین افراد باید قبل از رفتن به حمام، یک پارچه سرد و مرطوب را روی پیشانی و سرشان بگذارند تا گردش خونشان طبیعی شود..yjc

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: