کد خبر: ۱۷۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 10
از آنجایی که اکثر ما مصرف کنندگان مواد لبنی تهیه شده از شیر دام‌ها هستیم بیشترین پروتئین وی که ما هضم می‌کنیم آلفا لاکتالبومین و بتا لاکتوگلوبین هستند
شفاآنلاین>سلامت> وی " در واقع به آب پنیر اشاره دارد که در طول فرایند انعقاد یا لختگی شیر تولید میشود. ۲۰% پروتئین تشکیل دهنده شیر حیوانات از وی و ۸۰% مابقی آن کازیین است. وی دارای اجزا متنوعی نظیر آلبومین و گلوبولین هست که بسته به محل ترشح آنها میتواند ترکیبات مختلفی‌ را شامل شود.

به گزارش شفاآنلاین، از آنجایی که اکثر ما مصرف کنندگان مواد لبنی تهیه شده از شیر دام‌ها هستیم بیشترین پروتئین وی که ما هضم می‌کنیم آلفا لاکتالبومین و بتا لاکتوگلوبین هستند.

پروتئین وی یک منبع(Source) کامل پروتئین می‌باشد که دارای هر ۹ امینو اسید ضروری برای بدن است. بر خلاف پروتئین کازیین پروتئین وی میتواند به سرعت در مایعات حل شود. این امر پایه و اساس تولید بسیاری از محصولات لبنی نظیر پنیر و خامه است.

برای مثال پروتئین وی طی‌ فرآیندی اسیدی به واسطه‌ ته نشینی پروتئین کازیین به دست میاید. خاصیت ژله مانند پنیر نیز به دلیل همین لخته شدن پروتئین کازیین می‌باشد اما با وجود جداسازی پروتئین وی از پنیر همچنان در محصول نها‌یی مقداری پروتئین وی یافت خواهد شد. مشابه بسیاری از تولیدات محصولات لبنی هضم شیر در بدن انسان نیز با جداسازی کازیین از وی توسط اسید معده شروع میشود.

محصولات پروتئین وی
وی به تنهایی خود شامل پروتئین وی، لاکتوز، مواد معدنی (minerals)و چربی‌ می‌باشد.برای تولید مشتقات وی روش‌های فیلتراسیون متنوع‌ ای‌ نظیر میکروفیلتراسیون و اولترافیتراسیون وجود دارد. بعد از اینکه پروتئین از محصول جدا شد با روش‌هایی آن را خشک کرده تا در اختیار شرکت‌های مکمل سازی و دیگر شرکت‌ها قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: