کد خبر: ۱۷۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 02
پزشکان با انجام یک عمل جراحی در مرکز پزشکی دانشگاه بیلور در دالاس آمریکا توانسته بودند رحم اهدایی زن دیگری را به بدن این زن پیوند بزنند
شفا آنلاین>سلامت>زنی که با انجام عمل جراحی یک رحم پیوندی دریافت کرده بود، توانست صاحب نوزاد شده و با موفقیت زایمان کند. این تحول در دنیای پزشکی کم سابقه توصیف شده است.

به گزارش شفا آنلاین، پزشکان با انجام یک عمل جراحی در مرکز پزشکی دانشگاه بیلور در دالاس آمریکا توانسته بودند رحم اهدایی زن دیگری را به بدن این زن پیوند بزنند. زن اهدا کننده خود دارای فرزند بود و با این کار امید داشت بتواند به زن دیگری کمک کند تا وی نیز صاحب فرزند شود.

البته در مجموع ۱۰ عمل پیوند رحم(Uterine graft) به بدن زنان در این مرکز پزشکی انجام شده که سه تای آنها شکست خورده و بقیه با موفقیت انجام شده اند.

پیش از این پزشکان سوئدی نیز موفق شده بودند یک نوزاد را از رحم پیوندزده شده به بدن یک زن با موفقیت به دنیا بیاورند. عمل یادشده تا به حال تنها در این دو کشور انجام شده است.

پس از انجام عمل پیوند رحم برای کسب اطمینان از موفقیت آمیز بودن این کار به ۴ هفته انتظار و صرف وقت نیاز است. همچنین حاملگی(Pregnancy) از طریق این نوع رحم باید در شرایط خاص و از طریق لقاح آزمایشگاهی انجام شود، زیرا رحم پیوندی به تخمدان های زن متصل نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: