کد خبر: ۱۷۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 28
این سه نوزاد متعلق به 2 خانواده همدانی هستند و یکی از خانواده ها صاحب نوزاد 2 قلو شده است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: سه نوزاد سالم از والدین مبتلا به ایدز با تلاش تیم تحقیقاتی پیشگیری و کنترل بیماری مرکز بهداشت این شهرستان متولد شدند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد خیراندیش ظهار کرد: این سه نوزاد متعلق به 2 خانواده همدانی هستند و یکی از خانواده ها صاحب نوزاد 2 قلو شده است.

وی ادامه داد: برای تولد نوزادان متولد شده از مادران آلوده به ویروس اچ.آی.وی، مادران این نوزادان تحت خدمات پیشگیری، مراقبت و کنترل در مرکز رفرانس مراقبت و درمان بیماری های رفتاری قرار گرفتند و با تلاش تیم تحقیقاتی این موفقیت حاصل شد.

خیراندیش افزود: یک اتوبوس خدمات سلامت در میدان آرامگاه بوعلی سینا شهر همدان مستقر شده است و کارشناسان مستقر در آن اقدام به انجام لحظه ای تست اچ.آی.وی از متقاضیان می کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این کارشناسان مستقر در یک دستگاه اتوبوس سیار نیز اقدام به انجام آزمایش های مربوط به ایدز(AIDS) و ارائه مشاوره و خدمات بهداشتی رایگان به شهروندان می کنند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان تاکید کرد: در صورت مثبت بودن تست اچ.آی.وی، آزمایش های تکمیلی نیز از فرد مبتلا به ایدز انجام می شود.

خیراندیش گفت: آموزش و آگاه سازی یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا و انتقال ایدز است که در این راستا علاوه بر برنامه های مستمر روزانه در مدارس، مراکز علمی و مجامع عمومی، در هفته ایدز برنامه های رادیویی و تلویزیونی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در راستای اطلاع رسانی درباره پیشگیری از ابتلا به ایدز یک همایش دانشجویی با حضور دانشجویان 15 دانشگاه همدان و همچنین تست رایگان اچ.آی.وی در دانشگاه علوم پزشکی و پیام نور انجام می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: