کد خبر: ۱۷۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 28
احساس تشنگی، خستگی زیاد، سرگیجه، خواب‌آلودگی و تعریق از مهم‌ترین علائم این بیماری خاموش است
شفاآنلاین>سلامت> عضو انجمن دیابت ایران گفت: اکنون 400 میلیون نفر در دنیا از دیابت رنج می‌برند و در ایران، چیزی معادل 11 درصد جمعیت بزرگسال که 6 میلیون نفر می‌شوند، به این بیماری دچار هستند.

به گزارش شفآانلاین، داوود عباسی با اشاره به علائم بیماری دیابت اظهار داشت: احساس تشنگی، خستگی زیاد، سرگیجه، خواب‌آلودگی و تعریق از مهم‌ترین علائم این بیماری خاموش است که اگر فرد مبتلا به‌موقع درمان نشود، به سکته مغزی و سایر بیماری‌ها منجر خواهد شد.

این دیابتولوژیست با بیان اینکه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری راهکار مقابله با دیابت(Diabetes) است، افزود: دیابت روزبه‌روز در حال گسترش است و اکنون 400 میلیون نفر در دنیا از دیابت رنج می‌برند. در ایران، چیزی معادل 11 درصد جمعیت بزرگسال که 6 میلیون نفر می‌شوند، به این بیماری دچار هستند.

عضو انجمن دیابت ایران با اشاره به اینکه افق روشنی برای توجه به دیابت در کشور دیده نمی‌شود، یادآور شد: هر چند در درمان فرد مبتلا به دیابت، پزشک، کارشناس تغذیه، روانشناس و خانواده مهم تلقی می‌شوند؛ اما فرد دیابتی هم باید از مهارت و انگیزه کافی برای خودکنترلی برخوردار باشد که متأسفانه این امر در مناطقی که ما مورد مطالعه انجام دادیم، به‌خوبی انجام نمی‌گیرد.

عباسی، ورزش و کنترل استرس را راهکار مناسب برای این بیماری (Sickness)خاموش توصیه کرد و گفت: آموزش اساس درمان برای بیماری دیابت است که امیدوارم سازمان‌های متولی تلاش‌های ارزشمندی در این راستا انجام دهند.
برچسب ها: دیابت ، سلامت ، بیماری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: