کد خبر: ۱۷۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 27
دو نوع سرطان مثانه داریم که نوع اول آن سطحی بوده و چندان مهاجم نیست و نوع دوم آن از سرطان های مهاجم است که مشکلات بیشتری ایجاد می کنند
شفاآنلاین>سلامت> عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران با اشاره به شیوع بالغ بر چهاربرابری سرطان مثانه در مردان در قیاس با زنان، فاکتورهای شغلی را یکی از علل مهم ابتلا به این بیماری دانست.

به گزارش شفاآنلاین، محسن آیتی مصرف سیگار و فاکتورهای شغلی را مهمترین عامل ابتلا به این سرطان و همچنین علت اصلی احتمالی شیوع آن در مردان دانست.

 رئیس بخش اورولوژی بیمارستان امام خمینی (ره) تهران بر این اساس، به افرادی که با مواد شیمیایی سرکار دارند و در صنعت رنگ فعالیت دارند، توصیه کرد که به صورت منظم و دوره ای، آزمایش سرطان (Cancer)را انجام دهند.

 وی گفت: این بیماری در بین سرطان های دستگاه ادراری شایع تر است و اقدامات جدی در زمینه تشخیص و درمان به موقع این بیماری باید انجام شود.آیتی، مهمترین علامت سرطان مثانه را وجود خون در ادرار اعلام کرد و از کسانی که این نشانه را دارند، خواست که با مراجعه فوری به پزشک، بررسی های لازم را برای تشخیص و یا درمان بیماری انجام دهند.

وی با اشاره به این که نباید از سرطان مثانه ترسید و درمان آن را به تاخیر انداخت، گفت: هرچه دیرتر درمان بیماری(Sickness) آغاز شود، آسیب آن جدی تر خواهد بود.وی در پاسخ به پرسشی درباره استان های محل شیوع این بیماری گفت: سرطان مثانه از نظر اپیدمیولوژی بررسی نشده اما این بیماری در تمام کشور مشاهده می شود.

آیتی همچنین به کاهش سن ابتلا به این سرطان در کشور اشاره کرد و گفت: هرچند شایع ترین دوره ابتلا، دهه های ششم و هفتم زندگی است اما سن ابتلا به این بیماری کاهش یافته و حتی در دهه دوم زندگی هم مشاهده می شود.

 عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران به انواع سرطان مثانه اشاره کرد و گفت: دو نوع سرطان مثانه داریم که نوع اول آن سطحی بوده و چندان مهاجم نیست و نوع دوم آن از سرطان های مهاجم است که مشکلات بیشتری ایجاد می کنند.

 وی درمان اصلی سرطان های مهاجم مثانه را برداشتن عضو اعلام کرد و گفت: برداشتن مثانه در کشور ما با مقاومت بیماران مواجه می شود، زیرا راه مجاری ادرار عوض می شود و از طریق روده به پوست وصل می شود، سبب مقاومت بیماران می شود.

 آیتی ادامه دارد که در مقابل درمان جراحی، برداشتن تومور سرطانی و انجام شیمی درمانی و رادیوتراپی است که در این شرایط مثانه حفظ شود. هرکدام از این روش مزایایی دارند و براساس شرایط انتخاب می شوند.
برچسب ها: سرطان ، سلامت ، بیماری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: