کد خبر: ۱۷۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 26
از نخستین لحظات وقوع حادثه اعضای تیم سلامت در منطقه حضور دارند تا آخرین لحظه و بازگشت به حالت عادی
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با بیان این‌که پرستاران و پزشکان عمومی در خط مقدم مقابله با حوادث و بلایای طبیعی هستند، گفت: پرستاران و پزشکان عمومی همواره ستون فقرات تیم سلامت هستند.

به گزارش شفا آنلاین، علی‌اکبر قربانی اظهار کرد: از نخستین لحظات وقوع حادثه اعضای تیم سلامت در منطقه حضور دارند تا آخرین لحظه و بازگشت به حالت عادی.

وی با بیان این‌که در حوادث و بلایای طبیعی اصلی‌ترین نقش برعهده پرستاران در قالب اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس(Emergency) بیمارستانی است، گفت: بنده به‌عنوان کارشناس اداره حوادث غیرمترقبه دانشگاه علوم پزشکی قم معتقدم پرستاران در هر شرایطی می‌توانند وظایف خود را حتی در بحران انجام دهند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با بیان این‌که وظیفه یک پرستار در منطقه بحران‌زده و در یک بیمارستان صحرایی تفاوتی با بیمارستان محل خدمت ندارد، افزود: اما در شرایط بحران‌زده عمده بیماران مصدومان ترومایی هستند که ناشی از حوادث و بلایای طبیعی به آن دچار می‌شوند.

قربانی با بیان این‌که پرستاران باید در برخی حوادث نظیر جنگ‌های نوین چون اتفاقاتی که در یک کارخانه شیمیایی می‌افتد یا آلودگی به چشمه رادیو اکتیو آموزش ببینند، گفت: چون در این شرایط پرستاران باید با نحوه مراقبت از خود در این قبیل حوادث آشنا شوند.

وی با تأکید بر ضرورت آشنایی پرستاران با اصول مدیریت بحران افزود: البته اصول مدیریت بحران با مدیریت پرستاری در بحران تفاوتی ندارد شاید در مراکز درمانی پزشکان مدیریت را برعهده داشته باشند اما در شرایط بحرانی مدیریت برعهده پرستاران است از این‌رو باید با بیماری‌های داخلی، تروما کار در اتاق عمل، چشم، گوش گلو و بینی آشنایی داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: