کد خبر: ۱۷۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 25
فرم خود اظهاری افراد بی بضاعت و توانمند را دردریافت بیمه رایگان مشخص می کند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید براینکه هرگونه تغییر درآزمون وسع باید درهیات دولت مطرح شود، گفت: فرم خود اظهاری افراد بی بضاعت و توانمند را دردریافت بیمه رایگان مشخص می کند.

به گزارش شفا آنلاین،حیدرعلی عابدی درخصوص اظهارات مدیرعامل بیمه سلامت مبنی براینکه آزمون وسع فعلی برای بیمه شدن رایگان مناسب نیست،گفت: اگر در آزمون وسع اشکالی وجود دارد، مسئولان سازمان های بیمه گر باید پیشنهادات خود را در هیات دولت برای هرگونه تغییر ارایه کنند؛ اما از آنجایی که مردم از هرگونه مسئله شبهناکی پرهیزمی کنند؛ بعید است که مشکلی دراین زمینه وجود داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه برای کاهش مشکلات دراین خصوص می توان از فرم های خود اظهاری استفاده کرد، افزود: به طورحتم اگر از این فرم استفاده شود، بسیاری از مشکلات کاهش پیدا می کند؛ البته باید درصدی از فرم های خود اظهاری را به صورت تصادفی شناسایی و مورد مطالعه دقیق قرار دهند؛ تا درصورت تخلف با افراد طبق قانون برخورد شود.

وی با بیان انیکه فرم خوداظهاری درحال حاضر وجود ندارد، تصریح کرد: اگر فردی درحال حاضربخواهد از بیمه رایگان سلامت استفاده کند، هیچ اطلاعی از اینکه آیا واجد شرایط استفاده از این بیمه است یا خیر، ندارد؛ بنابراین اگر ملاک های استفاده از این بیمه مشخص شود، افراد با دارا بودن وسع و بضاعت کافی خواهان استفاده از دفترچه بیمه سلامت(Health insurance) نمی شوند؛ ضمن اینکه باید به جای قانون همه و یا هیچ  استفاده از این بیمه را به نوعی درصد بندی کرد.

عابدی ادامه داد: به عنوان مثال برای فردی به یک میزان درآمد 90 درصد هزینه های درمانی و برای فردی یگر با درآمدی دیگر 50 درصد هزینه ها تامین شود، بنابراین باید افراد در استفاده از این بیمه دسته بندی شوند؛ نمی توان برای عده ای این بیمه را درنظرگرفت و برخی افراد را ازاین بیمه به طور کامل محروم کرد؛ از این رو برای تعیین ملاک و معیار مشخص با هدف استفاده از بیمه پایه سلامت باید مسئولان سازمان های بیمه گر پیشنهادات را به دولت ارایه کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه بیمه سلامت باید افراد توانمند و بی بضاعت را در دریافت این بیمه مشخص کند، گفت: نیازی به ورود مجلس نیست و بیمه سلامت باید پیشنهادات را در راستای اصلاح امور به دولت ارایه کند.

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: آزمون وسع فعلی برای بیمه شدن رایگان مناسب نیست. موهبتی افزود: چگونه ممکن است که با این آزمون 80 درصد از 40 میلیون بیمه شده بی بضاعت باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: