کد خبر: ۱۷۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 25
متون غلط یا ناقص حتی در مواردی درست پزشکی موجب ترویج برخی نگرانی ها در بین مردم شده که همه پزشکان و همچنین متخصصین ارتوپدی را با مشکلاتی جدی مواجه کرده است
شفا آنلاین>سلامت>یک جراح ارتوپدی با انتقاد از انتشار بدون نظارت اطلاعات پزشکی در فضای مجازی، گفت: متون غلط یا ناقص پزشکی موجب نگرانی مردم می شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر غلامعلی عکاشه با اشاره به مشکلات فرهنگی و جسمی فضای مجازی در دنیای کنونی، افزود: توجه به مشکلات علمی و فرهنگی فضای مجازی بسیار مهمتر از معضلات جسمی و ارتوپدی آن است.

این جراح استخوان و مفاصل با انتقاد از پخش اطلاعات وسیع در فضای مجازی، در حوزه‌های  پزشکی و غیر پزشکی بدون هیچ مرجعی برای کنترل، گفت: متون غلط یا ناقص حتی در مواردی درست پزشکی موجب ترویج برخی نگرانی ها در بین مردم شده که همه پزشکان و همچنین متخصصین ارتوپدی(Orthopedic) را با مشکلاتی جدی مواجه کرده است.

عکاشه ادامه داد: بیان برخی عوارض داروها و تجهیزات که ممکن است حتی یک درصد هم اتفاق نیافتد، پزشکان ارتوپدی را به ویژه در عرصه جراحی های پروتز دچار دردسرهای زیادی کرده است. برخی از این اطلاعات مانند نام بردن شرکت خاصی برای پروتز خوب و یا ابراز نگرانی از عوارض ناشی از مهارت نداشتن پزشک و استفاده از تجهیزات نامناسب در جراحی‌ها بیماران را بسیار نگران می کند.

عضو انجمن جراحان ارتوپدی  اظهار کرد: توجه به آسیب های فرهنگی فضای مجازی برای سلامت بهداشتی و روانی جامعه و همچنین ارتباطات خانوادگی ضروری است.

عکاشه تصریح کرد:  افزایش کم تحرکی و بی تحرکی در بین عموم مردم جامعه یکی دیگر از عوارض فضای مجازی(Cyberspace) است که به تدریج موجب تخریب و تضعیف کارکرد عضلات و مفاصل می شود.

این متخصص جراحی استخوان و مفاصل، با اشاره به افزایش چشمگیر امید به زندگی مردم جهان و به خصوص ایران در سالهای اخیر؛ گفت: زمانی فرد ۵۰ ساله پیر محسوب میشد اما امروزه امید به زندگی به بیش از ۷۵ سال رسیده که همین افزایش عمر موجب بروز دردهای استخوانی و تخریب آنها می شود.

وی افزود: یکی از مشکلات شایع جامعه ما در حوزه بیماری های ارتوپدی، صنعتی شدن زندگی و افزایش سوانح و تصادفات است، خوشبختانه تکنیک های ارتوپدی در این عرصه پیشرفت های چشمگیری داشته است و استفاده از درمان‌های جدید بر التیام دردهای جسمی بسیار مفید و تاثیرگذار بوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: