کد خبر: ۱۷۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 20
خدمات رسانی به مصدومان زلزله در بیمارستان غیردولتی، نشان از تعهد و علاقه جامعه پزشکی به مردم ایران و حضور فعال آنها در حوادث و بحرانها در کنار مردم دارد
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه علاوه بر خدمات حوزه بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها، 6 بیمارستان صحرایی در منطقه زلزله‌زده راه اندازی شده است، تصریح کرد: حدود یک هزار و 500 عمل جراحی در استان کرمانشاه برای مصدومان زلزله غرب کشور انجام شد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر قاسم جان بابایی، طی بازديد اخير خود از مناطق زلزله زده استان كرمانشاه، اظهار داشت: حدود 10 هزار مصدوم و بیمار در مناطق زلزله زده، خدمات فوریتهای پزشکی(medical emergency) و درمانی را دریافت کردند. برای پیگیری دستورهای دکتر هاشمی و روند درمان مصدومان این حادثه به کرمانشاه سفر کردیم و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با کمک کادر پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی، کار بزرگ، ملی و جهادی را در خدمت رسانی به مصدومان زلزله غرب کشور انجام داد.

وی افزود: خدمات رسانی به مصدومان زلزله در بیمارستان غیردولتی، نشان از تعهد و علاقه جامعه پزشکی(Medical Society) به مردم ایران و حضور فعال آنها در حوادث و بحرانها در کنار مردم دارد، در یکی از بیمارستانهای غیردولتی کرمانشاه، 113 بیمار و مصدوم حادثه زلزله غرب کشور پذیرش و بیش از 40 عمل جراحی برای آنها انجام شد. 100 نفر از مصدومان به استان همدان و 300 نفر دیگر به استانهای تهران و البرز، اعزام شدند که وضعیت آنها مناسب و در حال ترخیص هستند.

جان‌بابایی گفت: خوشبختانه در این حادثه، کمترین میزان فوت در بیمارستانها ثبت شد و این شاخص بسیار خوبی بود که نشان می‌دهد کیفیت خدمات درمانی در بیمارستانهای آموزشی، دانشگاهی، خصوصی و تامین اجتماعی در استان کرمانشاه، درحد قابل قبولی است. خوشبختانه تعداد ارائه دهندگان خدمات به مصدومان، بسیار زیاد بود و داوطلبان زیادی از جامعه پزشکی و پرستاری در این مناطق حضور داشتند.

وی ادامه داد: در نشستی که با رییس دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) کرمانشاه و رییس سازمان غذا و دارو داشتیم، مقرر شد، ارائه خدمات با زمانبندی مناسب توسط دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ادامه یابد. به فراخور نیازهای خدماتی و با اعلام نیاز از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این منطقه حضور می یابند و در ارائه خدمات به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، کمک می کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: بیشترین نیاز مردم در مناطق زلزله زده، مسائل رفاهی است، خوشبختانه با 6 بیمارستان صحرایی که در اسلام آباد غرب، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب راه اندازی شد، تصور نمی کنم که مردم این مناطق در دریافت خدمات درمانی و تخصصی، مشکلی داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: