کد خبر: ۱۷۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 17
تحقیقات در فرانسه نشان می دهد شمار افراد مبتلا به دیابت در جوامعی که از نظر اقتصادی و اجتماعی محرومند بسیار بالاست
شفا آنلاین>سلامت>تحقیقات در فرانسه نشان می دهد شمار افراد مبتلا به دیابت در جوامعی که از نظر اقتصادی و اجتماعی محرومند بسیار بالاست.

به گزارش شفا آنلاین، تحقیقات در فرانسه نشان می دهد شمار افراد مبتلا به دیابت در جوامعی که از نظر اقتصادی و اجتماعی محرومند بسیار بالاست.

به نوشته روزنامه لوفیگارو چاپ پاریس، شمار افراد مبتلا به دیابت در فرانسه رو به افزایش است. از سال دوهزار و ده تا دوهزار و پانزده سالانه دو و یک دهم درصد به افراد مبتلا به دیابت اضافه شده است.

به گفته تیم تحقیقاتی سازمان بهداشت فرانسه این افزایش شمار مبتلایان می تواند از یک سو به پیر شدن جمعیت، غربالگری(Screening) بهتر و افزایش امید به زندگی مربوط باشد. اما از سوی دیگر می تواند ناشی از افزایش اضافه وزن و چاقی باشد.

سازمان بهداشت فرانسه نتیجه تحقیقات خود در این زمینه را روز چهاردهم نوامبر مصادف با روز جهانی دیابت منتشر کرد. مطالعه این گروه نشان داد این بیماری که ناشی از افزایش قند در خون است به تفاوت های اجتماعی اقتصادی نیز مربوط است.

نخستین مشاهدات حاکیست شمار افراد دیابتی در میان جمعیت هایی که نظر اقتصادی و اجتماعی محرومند بالاتر است. در ادامه تحقیقات مشخص شد شمار افراد دیابتی در شمال فرانسه بیش از شمال و مرکز این کشور است.

پروفسور اگنس ارتمان رئیس بخش دیابت بیمارستان پیتیه سالپتریه می گوید در مناطقی که شمار دیابتی ها در آنها بیشتر است ما بیشتر با کسانی رو به رو می شویم که مشکلات اقتصادی و اجتماعی دارند. این افراد به دلیل شیوه زندگی بیشتر با اضافه وزن رو به رو هستند که یکی از عوامل ابتلا به دیابت نوع دو است.

دیابت(Diabetes) نوع یک که کودکان نیز به آن مبتلا می شوند ارتباطی با اضافه وزن و چاقی ندارد. در حالی که دیابت نوع دو با مصرف بیش از اندازه قند و چربی مرتبط است.

پروفسور آرتمان می گوید در برخی موارد اضافه وزن و چاقی به عدم دسترسی به امکانات ورزشی مرتبط است که اغلب کودکان به دلیل گران بود به آن دسترسی ندارند. همچنین بی ثباتی اقتصادی و اجتماعی تعادل غذایی را هم بر می زند.

طبق آخرین اطلاعات به دست آمده مردان بیش از زنان با خطر ابتلا به دیابت رو به رو هستند. در سال دوهزار و پانزده، شش درصد مردان و چهار درصد زنان در فرانسه به دیابت مبتلا بودند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: