کد خبر: ۱۷۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 19
خوردن داروها قبل از انجام آزمایش مجاز نمی باشد : کورتیکو استروئید ، استروژن و یا آندروژن ، قرص‌های ضدبارداری ، قرص‌های ادرارآور ، داروهای ضد افسردگی (هالوپری دال) ، برخی از آنتی بیوتیک ها و هم‌چنین نیاسین.
شفا آنلاین:آزمایش اندازه‌گیری قند خون ناشتا ، چربی خون ، متابولیک ، کلسترول ، تری گلیسرید و HDL این آزمایشات به‌دنبال بررسی و تعیین میزان قند خون و کلسترول موجود در خون می باشد و هر نوع ماده غذایی که قبل از آزمایش خورده شود می تواند منجر به نادرستی جواب آزمایش <>گردد.


به گزارش شفا آنلاین: زمان استاندارد برای ناشتا بودن ۸ تا ۱۲ ساعت قبل از انجام آزمایش خون می باشد. این آزمایش معمولاً صبح‌ها انجام می شود. زیرا پس از یک دوره استراحت بدن (شب تا صبح) می توان آزمایش دقیق‌تری داشت. ناشتا بودن به‌مدت ۱۲ ساعت قبل از انجام آزمایش کلسترول خون و تری گلیسرید ضروری است؛

خوردن داروها قبل از انجام آزمایش مجاز نمی باشد : کورتیکو استروئید ، استروژن و یا آندروژن ، قرص‌های ضدبارداری ، قرص‌های ادرارآور ، داروهای ضد افسردگی (هالوپری دال) ، برخی از آنتی بیوتیک ها و هم‌چنین نیاسین.


سیگار نکشید، در مدت زمانی که ناشتا هستید از انجام ورزش خودداری کنید و به‌ جز آب از خوردن سایر نوشیدنی ها خودداری کنید ، بهتر است از آدامس جویدن نیز در طول مدت ناشتایی خودداری کنید ؛

قبل از آزمایش قند خون چه چیزهایی را نخوریم؟

نوشابه‌های گازدار :

قند خون به مقدار بسیار زیادی تحت تأثیر مواد غذایی کربوهیدرات‌دار می باشد و یکی از بدترین مواد قندی حاوی کربوهیدرات، نوشابه‌های گازدار می باشند بنابراین از مصرف آنها قبل از انجام آزمایش خون خودداری کنید.

آب میوه‌های غیر طبیعی :

از آن‌جایی که آب میوه‌های غیر طبیعی نیز حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات ، قند مصنوعی و طعم‌دهنده‌ها می باشند لذا قبل از انجام آزمایش خون باید اجتناب کرد. کربوهیدرات بالا و هم‌چنین قند فراوان موجود در آب‌میوه‌های مصنوعی باعث خنثی کردن اثر انسولین در بدن می شود .

قهوه :

قهوه به خودی خود مشکلی ایجاد نمی کند ، بلکه قند و خامه موجود در اکثر قهوه‌های آماده مشکل‌ساز می باشد ؛ خامه و قند فراوان موجود در قهوه‌ های آماده سبب خنثی شدن عملکرد انسولین و در نتیجه بی ارزش بودن جواب آزمایش می گردد. بنابراین اگر می خواهید قبل از انجام آزمایش خون، قهوه میل کنید بهتر است ۳ ساعت قبل از انجام آزمایش و البته قهوه سیاه میل کنید تا جواب دقیق‌تری داشته باشید.

شیره :

انواع شیره‌ها (مانند شیره انگور) حاوی بیشترین مواد قندی می باشند. لذا سبب خنثی کردن عملکرد انسولین در بدن می شوند. بنابراین از خوردن آنها قبل از انجام آزمایش خون اجتناب نمائید.

قبل از آزمایش کلسترول خون چه چیزهایی را نخوریم؟

به آن چه که چند روز قبل از انجام آزمایش می خورید دقت کافی داشته باشید ؛ از خوردن گوشت قرمز ، تخم‌مرغ و سایر مواد غذایی که حاوی چربی و کلسترول بالایی می باشد خودداری کنید .

اگر مجبور هستید که به توصیه پزشک مربوطه هر چند وقت یک بار آزمایش کلسترول خون انجام دهید رژیم غذایی خود را تغییر ندهید زیرا دکتر با توجه به رژیم غذایی روزمره شما می تواند تشخیص دهد که چرا کلسترول خون شما بالا می باشد .

در طول ساعت‌های ناشتایی می توانید آب بنوشید.

از پزشک و یا آزمایشگاه مربوطه بپرسید که آیا محدودیتی در خوردن قهوه دارید یا خیر؟ زیرا در برخی موارد شما اجازه دارید که قهوه بخورید حتی اگر در ساعت‌های ناشنایی باشید.

زمانی که برای آزمایش می روید صادق باشید، مثلاً اگر قرار بوده که ۱۲ ساعت ناشتا باشید اما شما ۸ ساعت ناشتا بوده‌اید به فردی که از شما آزمایش خون می گیرد این مورد را یادآور شوید.

برچسب ها: آزمایش ، ناشتا ، چربی خون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: