کد خبر: ۱۷۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 15
رخداد زلزله و آسیب‌های آن بسیار سخت و دردآور است و وقتی این درد سنگین‌تر می‌شود که مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که باید کمک حال مردم زلزله زده باشند، هم دچار آسیب شوند
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل دفتر توسعه فیزیکی و عمرانی وزارت بهداشت در واکنش به یادداشت منتشر شده شب گذشته در ایران پزشک و آسیب‌های وارده به بیمارستان‌های مناطق زلزله زده گفت: وزارت بهداشت به عنوان بهره بردار بیمارستان‌های ساخته شده که در زلزله غرب کشورمان آسیب دیدند، از مجریان و سازندگان آن‌ها شکایت خواهد کرد.

به گزارش شفاآنلاین، امیر ساکی با بیان این مطلب، گفت: رخداد زلزله و آسیب‌های آن بسیار سخت و دردآور است و وقتی این درد سنگین‌تر می‌شود که مراکز درمانی و بیمارستان‌ها (hospitals)که باید کمک حال مردم زلزله زده باشند، هم دچار آسیب شوند.

وی افزود: متاسفانه وقتی خبر از تخریب دو بیمارستان در مناطق زلزله زده منتشر می‌شود، نگاه عمومی به سمت وزارت بهداشت متوجه می‌شود؛ در صورتی‌که وزارت بهداشت هیچ نقشی در ساخت و ساز بیمارستان‌ها ندارد و فقط بهره‌بردار و البته شاکی از وضعیت پیش آمده است.

ساکی با تاکید بر این‌که باید دلایل این مشکل واکاوی شود، اظهار کرد: در رابطه با زلزله اخیر استان کرمانشاه، موضوع مهم این است که بیمارستان‌های سرپل ذهاب و توسعه ۱۲۷ تختی بیمارستان اسلام آباد، توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی وزارت راه و شهرسازی ساخته شده و وزارت بهداشت (Health)فقط به عنوان بهره بردار بیمارستان است و با توجه به آن‌که مجری و پیمانکار و مشاور مسئولیت ساخت، کنترل و نظارت پروژه‌ها را برعهده داشتند، باید در خصوص مسائل به وجود آمده پاسخگو باشند.

به گفته مدیرکل دفتر توسعه فیزیکی و عمرانی وزارت بهداشت، ساخت هر دو بیمارستان در دو دوره بیش از ۱۰ سال به طول انجامیده است. بیمارستان اسلام آباد غرب مصوب سال ۸۵ بوده و در سال ۹۶ به دانشگاه علوم پزشکی تحویل شده و ساخت بیمارستان سرپل ذهاب نیز در سال ۷۰ شروع شده و در سال ۸۷ پایان یافته است که دوره طولانی ساخت بیمارستان‌ها به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم بر کیفیت بیمارستان‌ها نیز اثر گذاشته است.

ساکی تاکید کرد: با توجه به خسارات جانی و مالی به هموطنان عزیز و تخریب بیمارستان‌های ساخته شده توسط سازمان مجری وزارت راه و شهرسازی، وزارت بهداشت به عنوان شاکی، شکایت خود را به مراجع صالحه در مورد مجازات مجری، ناظر و پیمانکار و مشاور پروژه‌های فوق ارائه خواهد کرد.

وی افزود: این‌گونه اهمال و قصور در به هدر دادن منابع عمومی دولت و خسارات وارده به مردم شریف، نمونه بارز خیانت در امانت بوده و وزارت بهداشت مصمم به پیگیری و برخورد مناسب و جدی با خاطیان ساخت بیمارستان اسلام آباد و سرپل ذهاب است و تا حصول نتیجه آن را پیگیری خواهد کرد و مردم شریف ایران را در جریان آن قرار خواهد داد.

ساکی در پایان تاکید کرد: تیمی از وزارت بهداشت به منظور بررسی میزان خسارات وارده و بازسازی بیمارستان‌های آسیب دیده در سریع‌ترین زمان ممکن به کرمانشاه اعزام خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: