کد خبر: ۱۷۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 14
زخم معده و اثني‌عشر، بيماري نسبتا شايعي است که 10 تا 15 درصد افراد ممکن است در طول عمرشان به آن مبتلا شوند
شفاآنلاین>سلامت> يکي از علت‌هاي شايع زخم‌هاي معده و اثني‌عشر، ميکروب هليکوباکتر پيلوري است که با رعايت بهداشت قابل درمان است.

به گزارش شفآآنلاین، دکتر محمدجعفر فره‌وش، فوق ‌تخصص گوارش در خصوص بيماري زخم اثني‌عشر افزود: زخم معده و اثني‌عشر، بيماري نسبتا شايعي است که 10 تا 15 درصد افراد ممکن است در طول عمرشان به آن مبتلا شوند.

وي با بيان اينکه اين بيماري (disease)با درد شکم يا احساس سوزش، خود را نشان مي‌دهد، ادامه داد: درد بيماران ممکن است با خوردن غذا بهتر شود يا ممکن است اصلا ربطي به غذا نداشته باشد و با خوردن غذا بدتر بشود.

اين فوق ‌تخصص گوارش (Digestion)در ادامه بيان کرد: گاهي درد به حدي است که بيمار را شب‌ها از خواب بيدار مي‌کند و وي مجبور مي‌شود، غذا يا شربت معده بخورد.

فره وش در پاسخ به اين پرسش که درمان اين بيماري از چه روش‌هايي ممکن است؟، گفت: امروزه خوشبختانه با روش‌هاي دقيق و داروهاي موثري که وجود دارد، اين بيماري‌ها به خوبي درمان مي‌شوند.

وي در خصوص علل بروز اين بيماري افزود: يکي از علت‌هاي شايع زخم‌هاي معده و اثني‌عشر، ميکروب هليکوباکتر پيلوري است که با رعايت بهداشت قابل درمان است و علت ديگر آن، مصرف آسپرين يا مسکن‌هايي است که بيماران يا افراد به طور خود سرانه استفاده مي‌کنند.

وي ادامه داد: نکته‌اي که بايد دقت شود، اين است که ميکروب هليکوباکتر در خيلي از افراد وجود دارد و وجودش بدون وجود زخم، نيازمند درمان نيست. اين فوق ‌تخصص گوارش تاکيد کرد: بنابراين انجام دادن آزمايش‌هاي خون و تشخيص آن در کساني که علامتي ندارند ارزشي ندارد و جاي نگراني نيست.

 فره وش در پايان اظهارداشت: توجه داشته باشيد، زخم اثني‌عشر با مراجعه به پزشک متخصص به خوبي کنترل مي‌شود و کاملا از بين مي‌رود.
برچسب ها: بيماري ، سلامت ، گوارش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: