کد خبر: ۱۷۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 11
برنامه ریزی شده تا با برطرف شدن مشکلات در یک برنامه پنج ساله بتوانیم از لحاظ تجاری از 'واردات بیشتر' به سمت 'صادرات بیشتر' تغییر مسیر دهیم
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل امور دارویی و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر چندبخشی و فرا ارگانی بودن مقوله صادرات دارو گفت: برنامه ریزی شده تا با برطرف شدن مشکلات در یک برنامه پنج ساله بتوانیم از لحاظ تجاری از 'واردات بیشتر' به سمت 'صادرات بیشتر' تغییر مسیر دهیم.

به گزارش شفا آنلاین،اکبر برندگی افزود: انتقال پول از مهم ترین موانعی است که در حال حاضر برای صادرات مانع تراشی می کند به این معنا که تولید کننده پس از مرارت های بسیار، کشف بازارهای جدید و مذاکره های طولانی، دارو(medicine) را صادر می کند اما در چگونگی دریافت پول همچنان با اما واگر های فراوانی روبروست.

وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر باور صادرات شکل جدی تری به خود گرفته است و اکنون یکی از شاخص های ارزیابی سفرا، فعالیت های اقتصادی است و دیپلمات های ما دیگر صرفا به اقدامات دیپلماتیک اکتفا نکرده و برنامه های توسعه صادرات و اقتصاد نیز در صدر برنامه های آنها قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در اغلب سفرهای خارجی وزیر بهداشت، مذاکرات درباره صادرات داروهای ایران نیز به کشور های میزبان انجام می شود.

مدیرکل امور دارویی و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به مشکلات پیش روی صادرات دارو گفت: یکی از چالش های صادرات(Export) در گذشته عدم هماهنگی کامل و مناسب بین تصمیم گیران این حوزه بوده است اما خوشبختانه در پنج سال اخیر بخش قابل توجهی از مشکلات رفع شده و دستگاه های ذیربط به سمت هماهنگی بیشتر با یکدیگر سوق یافته اند.

برندگی ادامه داد: برای رسیدن به صادرات مناسب دارو، شکل گیری باور صادراتی در همه بخش های مرتبط با این حوزه، حائز اهمیت است بنابراین شعار 'ما می توانیم داروی ایرانی صادر کنیم' ، باید ملکه اذهان مسئولان شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: