کد خبر: ۱۷۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 04
این دستگاه با مکانیزمی متفاوت نسبت به دستگاه های قدیمی کیفیت زندگی افراد دیالیزی را بهبود می دهد و میزان بیشتری از سموم و مایعات را دفع می کند
شفا آنلاین>سلامت>سرپرست بخش دیالیزمرکزدارویی درمانی هلال ایران از رونمایی ازدستگاه دیالیز HDF درمرکز دیالیزهلال احمر خبر داد وگفت: این دستگاه با مکانیزمی متفاوت نسبت به دستگاه های قدیمی کیفیت زندگی افراد دیالیزی را بهبود می دهد و میزان بیشتری از سموم و مایعات را دفع می کند.

به گزارش شفا آنلاین، معصومه زنگنه با تاکید بر این که همه دستگاه های دیالیز تنها 10 درصد از مکانیزم کلیه برای تصفیه خون(Blood purification)، را انجام می دهد، افزود: در مکانیزم دستگاه های دیالیز HDF مایعی به صورت مستقیم وارد خون فرد بیمار می شود و میزان بیشتری از سموم خون را تصفیه می کند، در دستگاه های قبلی مایع به صورت مستقیم وارد خون نمی شود.

سرپرست بخش دیالیز(Dialysis) مرکز دارویی درمانی هلال ایران با اعلام این که ست و صافی دیالیز این دستگاه های جدید، گران تر از دستگاه های قبلی است، اظهار کرد: با توجه به افزایش کیفیت زندگی و کاهش عوارض دیالیز این افزایش قیمت جبران می شود.

وی با بیان این که این دستگاه برای نخستین بارتوسط سازمان تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) جمعیت هلال احمر به این مرکز اهدا شده است، گفت: دستگاه های دیالیز HDFحدود 10 سال است که در کشورهای توسعه یافته رواج یافته است.

زنگنه با بیان این که هزینه این دستگاه تفاوت بسیار کمی با نمونه‌های کنونی و هزینه قابل توجهی به بیمارتحمیل نمی‌کند، افزود: ورود این دستگاه با تکنولوژی بالا برای درمان بیماران دیالیزی بدحال، تحولی بزرگ است.

وی اضافه کرد: با ورود دستگاه دیالیز جدید، برای اولین بار سیستم دیالیز HDF وارد سیستم درمانی کشور می‌شود.

زنگنه گفت: بخش دیالیز مجتمع دارویی درمانی هلال ایران روزانه در دو نوبت صبح وعصر پذیرای 140 بیمار دیالیز است و بیمارانی که نارسایی کلیه دارند یک روز در میان به این مرکز مراجعه می کنند.
بخش دیالیز مجتمع دارویی درمانی هلال ایران وابسته به جمعیت هلال احمر ایران در تهرانپارس واقع شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: