کد خبر: ۱۷۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 05
ویتامینD، هورمونی که در بدن از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید شده یا از غذاهایی مانند ماهی‌های چرب و زرده تخم‌مرغ به دست می‌آید، به بدن در کنترل سطوح کلسیم و فسفات کمک می‌کند.
  شفا انلاین:   مطالعات جدید نشان می‌دهند سطوح پایین ویتامین D روی سطوح هورمون تستوسترون<Testosterone hormone> در مردان تاثیر گذاشته و مصرف مکمل ویتامین D می‌تواند به بهبود باروری در هر دو جنس کمک کند.

به گزارش شفا آنلاین:ویتامینD، هورمونی که در بدن از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید شده یا از غذاهایی مانند ماهی‌های چرب و زرده تخم‌مرغ به دست می‌آید، به بدن در کنترل سطوح کلسیم و فسفات کمک می‌کند.

 مطالعات پیشین میزان ویتامین D خون را با طیف وسیعی از بیماری‌ها اعم از بیماری‌های قلبی - عروقی و سرطان مرتبط دانسته‌اند. حدود 80 درصد اروپایی‌ها ویتامینD پایینی دارند. ازآنجایی که این کمبود با شیوه زندگی ناسالم و بی‌تحرکی همراه است، سطوح پایین ویتامین D با چاقی در ارتباط قرار دارد. در حین اینکه چاقی افزایش می‌یابد، سطوح ویتامین D در حال کاهش است.
نتایج تحقیقات حاکی از آن است ویتامین D بسیاری از جنبه‌های باروری را در هر دو جنس تحت تاثیر قرار می‌دهد، از جمله تولید و بلوغ اسپرم در مردان، بلوغ سلول تخمک و دیواره رحم در زنان و تولید هورمون‌های جنسی در هر دو جنس. میزان ویتامینD با نتیجه لقاح آزمایشگاهی (IVF)، برخی از ویژگی‌های سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) و اندومتریوز در زنان مرتبط است. در مردان، سطوح ویتامین D با کیفیت منی و سطح هورمون های مردانه در مردان بارور و نابارور در ارتباط است.
نکته عملی: مکمل‌یاری با ویتامین D یک گزینه درمانی ایمن و مقرون به‌صرفه در PCOS بوده و ممکن است به زوج‌هایی که می‌خواهند بچه‌دار شوند، کمک کند.سپید
 Your Doctor


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: