کد خبر: ۱۷۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 31
برخي از اسفناج متنفرند، اما بسياري اين سبزي را به عنوان منبعي شگفت انگيز از مواد مغذي با موارد استفاده مختلف در نظر مي گيرند
شفاآنلاین>تغذیه> اگر اسفناج را به صورت روزانه مصرف کنيد از فوايد رنگدانه اي به نام لوتئين بهره‌مند مي شويم. اين آنتي اکسيدان در زمينه پيشگيري از تصلب شرايين، حملات قلبي و رويدادهاي مغزي-عروقي مفيد است.

به گزارش شفاآنلاین، آيا مي دانستيد دلايل بي شماري وجود دارند تا اسفناج را به برنامه غذايي روزانه خود اضافه کنيد؟ برخي از اسفناج متنفرند، اما بسياري اين سبزي را به عنوان منبعي شگفت انگيز از مواد مغذي با موارد استفاده مختلف در نظر مي گيرند.

سبزيجات اندکي همانند اسفناج وجود دارند که از محتواي بالاي مواد معدني، ويتامين ها و مواد مغذي گياهي سود مي برند. بر همين اساس، اسفناج مي تواند بخشي از هر رژيم غذايي باشد که سالم در نظر گرفته مي شود.

اسفناج مواد مغذي ضروري را براي کودکان(children) فراهم مي کند، سطوح انرژي بزرگسالان را افزايش مي دهد و حتي به تقويت و ايجاد تعادل در سالمندان کمک مي کند. به عنوان مثال، اسفناج براي بهبود عملکرد شناختي گزينه خوبي است.

در ادامه با برخي از فوايد شناخته شده اسفناج بيشتر آشنا مي شويم.

اسفناج براي حافظه خوب است

اسفناج در فهرست مواد غذايي قرار دارد که براي مغز ضروري و فوق العاده مهم در نظر گرفته مي شوند. اين سبزي حاوي مواد معدني مانند اسيد فوليک و همچنين ويتامين هاي A، B6، C و آنتي اکسيدان هاي مختلف است، که به پيشگيري از انحطاط عصبي و عملکردهاي شناختي کمک مي کنند.

همچنين، پتاسيم موجود در اسفناج براي افزايش(increase) جريان خون به مغز مفيد است. اين شرايط فرآيندهاي اساسي مانند حافظه و تمرکز را به حداکثر مي رساند.

اسفناج از قدرت بينايي پشتيباني مي کند

اسفناج منبع خوبي براي بتاکاروتن، لوتئين و زانتان است. هر سه مورد آنتي اکسيدان هايي مفيد براي بينايي هستند.به عنوان مثال، بتاکاروتن در صورتي که اسفناج را به صورت پخته مصرف کنيد مي تواند فوايد بيشتري نيز ارائه کند.

محتواي بالاي ويتامين A اسفناج نيز يکي ديگر از دلايل موثر در اين زمينه است. اين ماده مغذي به درمان خارش چشم و همچنين التهاب يا ديگر ناراحتي هاي ناشي از آلرژي ها کمک مي کند.

اسفناج به بهبود شرايط عضلات کمک مي کند

اگر براي کاهش وزن تلاش مي کنيد و نگران تنش هاي ناشي از اين شرايط هستيد، در مصرف روزانه اسفناج ترديد نداشته باشيد. اسفناج را به سالادها، اسموتي ها يا هر مورد ديگري که دوست داريد، اضافه کنيد.

اسفناج حاوي عنصري به نام C0-Q102 است. اين نوع آنتي اکسيدان به تقويت عضلات از طريق تغذيه آنها با خون غني از اکسيژن و مواد معدني کافي کمک مي کند.

اسفناج با پوکي استخوان مبارزه مي کند

اسفناج منبع خوبي براي ويتامين K است. اين ويتامين به حفظ کلسيم در استخوان هاي انسان کمک مي کند و از اين رو بسيار مهم است. اين شرايط به کاني‌سازي اسکلت ما، از جمله دندان ها و ناخن ها منجر مي شود.

همچنين، اسفناج سرشار از منيزيم، مس، منگنز، روي و فسفر است.

اسفناج سوخت و ساز را بهبود مي بخشد

ميزان پروتئيني که در اسفناج يافت مي شود، قابل توجه است. همچنين، گوارش آن آسان است و اثر مثبتي روي سوخت و ساز شما دارد و در حقيقت به تسريع آن کمک مي کند.

انرژي داخلي که با مصرف اسفناج براي بدن فراهم مي شود، عملکرد بهينه سيستم هاي بدن را به همراه دارد. افزون بر اين، اسفناج به شکل گيري احساس سيري کمک مي کند و از اين رو براي افرادي که در پي کاهش وزن خود هستند، گزينه اي خوب محسوب مي شود.

اسفناج از تصلب شرايين پيشگيري مي کند

تصلب شرايين به واسطه سخت شدن شريان ها شکل مي گيرد. اين بيماري خاموش اما جدي يکي از بزرگترين دشمنان انسان است.

با اين وجود، اگر اسفناج را به صورت روزانه مصرف کنيد از فوايد رنگدانه اي به نام لوتئين بهره‌مند مي شويم. اين آنتي اکسيدان در زمينه پيشگيري از تصلب شرايين، حملات قلبي و رويدادهاي مغزي-عروقي مفيد است.

به لطف لوتئين، ما مي توانيم رسوبات کلسترول و چربي را در رگ هاي خوني خود کاهش دهيم.

اسفناج از التهاب پيشگيري مي کند

اسفناج سرشار از ترکيبات ضد التهابي و آنتي اکسيدان ها است. هر دو آنها براي پيشگيري از التهاب در بدن مفيد هستند. التهاب براي قلب بسيار خطرناک است. افزون بر اين، التهاب با برخي بيماري هاي شايع، مانند آرتريت و نقرس، مرتبط است.
برچسب ها: کودکان ، افزايش ، تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: