کد خبر: ۱۷۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 31
منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مجموعه‌ای از شرکت‌های پالایشگاهی نفت، گاز و پتروشیمی هستند که در همجواری هم فعالیت می‌کنند.
   شفا آنلاین:     علی احمدزاده، مدیراستانداردهای کیفیت و بازرسی فنی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی< کاهش آلودگی> در این مناطق گفت: «منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مجموعه‌ای از شرکت‌های پالایشگاهی نفت، گاز و پتروشیمی هستند که در همجواری هم فعالیت می‌کنند.»

به گزارش شفا آنلاین:وی ادامه داد: «این شرکت‌ها، هرکدام براساس استانداردهای به‌روز دنیا طراحی شده و در حال فعالیت هستند. یعنی آلودگی‌هایی که از هر کدام از این شرکت‌ها در منطقه تولید می‌شود، به نوعی از میزان استانداردی که در سطح جهانی تعریف شده، پایین‌تر است.»
احمدزاده گفت: «تجمیع آلودگی‌ها به دلیل همجواری تاسیسات، امروز یک مساله جدی برای ما تلقی می‌شود که برای رفع این معضل صنعتی، تدابیری اندیشیده شده و پروژه‌هایی دردست اجراست. به نحوی که برای اولین بار در منطقه‌ ویژه، طرح جامع سلامت منطقه ویژه با همکاری وزاررت بهداشت به انجام رسیده که امروز به عنوان یک پکیج کلان در سطح کشور مورد توجه قرار گرفته و به نتایج خوبی رسیده است که امیدواریم در سال‌های آتی بتوانیم نتیجه این مطالعات و تحقیقات علمی درمنطقه ویژه را بصورت ملموس شاهد باشیم.»
مدیراستانداردهای کیفیت و بازرسی فنی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکید کرد: «در حال حاضر استانداردها رعایت می‌شود و شرکت‌ها براساس استانداردهای ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند به نحوی که سخت‌ترین حالت طراحی پیش‌بینی شده و در طراحی‌های صنعتی به کار گرفته‌اند. اما تجمیع این آلودگی‌ها کنار هم دچار مشکل شده است که دلیل آن همجواری منطقه وپایین بودن توان اکوسیستم و اکولوژی منطقه به دلیل تکثر شرکت‌های تولیدی است.»
احمدزاده ادامه داد: «راهکارهایی پیش بینی شده و امید داریم که به زودی اثرات نیکی از این اقدامات را شاهد باشیم. این اقدامات برای کاهش میزان آلودگی است و می‌تواند به رفع مشکلات ذهنی مردم همجوار صنعت و ضریب امنیت تولید منطقه باشد. باید توجه داشت که آلودگی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با جریانات جوی جابه جا می‌شود و نمی‌توان گفت که تاثیر آلودگی در یک نقطه خاص وجود دارد. با شرایط این آلودگی تغییر می‌یابد و حتی در برخی از روزهای سال، حداقل آلودگی به دلیل جریانات باد وجود دارد.»
وی گفت: «هنوز مطالعاتی دال بر تاثیرات این نوع آلودگی‌ها بر سلامت مردم وجود ندارد و نمی‌توان به طور جد گفت که اثرات منفی دارد ولی بی تاثیر هم نیست. برای اینکه ما به شرایط اضطراری بحران نرسیم برنامه جامع و خوبی را ترسیم می‌کنیم. این برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و تلاشمان بر این است که آلودگی در منطقه را به حداقل برسانیم تا سلامت مردم تضمین شود.»سپید


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: