کد خبر: ۱۷۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 29
سرطان کليه حدود 3 درصد از انواع سرطان‌ها را تشکيل مي‌دهد و شيوع اين سرطان در مردان 2 برابر زنان است
شفاآنلاین>سلامت> دبير انجمن رايوتراپي‌آنکولوژي با اشاره به ارتباط برخي شغل و سرطان کليه گفت: شيوع اين سرطان در مردان 2 برابر زنان است.

به گزارش شفاآنلاین، دبير انجمن رايوتراپي‌آنکولوژي در همايش تازه هاي سرطان گفت: سرطان (Cancer)کليه حدود 3 درصد از انواع سرطان‌ها را تشکيل مي‌دهد و شيوع اين سرطان در مردان 2 برابر زنان است.

حسين فودازي در حاشيه همايش تازه‌هاي سرطان کليه اظهارکرد: شيوع تومورهاي کليه در سال هاي اخير افزايش يافته است. سرطان کليه حدود 3 درصد از انواع سرطان‌ها را تشکيل مي‌دهد. شيوع اين سرطان در مردان 2 برابر زنان است.

وي افزود: چاقي(Obesity) و اضافه وزن و مصرف دخانيات از فاکتورهايي است که خطر ابتلا به تومورهاي کليوي را افزايش مي‌دهند.

فودازي تصريح کرد: افرادي که در صنايع با فلزات سنگين سروکار دارند و افرادي که در پتروشيمي‌ها و معادن فلزات مشغول به کار هستند به مراتب بيشتر از ديگر افراد جامعه در معرض خطر ابتلا به تومورهاي کليه هستند.

دبير انجمن رايوتراپي‌آنکولوژي اظهار کرد: کنترل وزن و ترک دخانيات شانس ابتلا به انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان کليه را کاهش مي‌دهد.وي ادامه داد: احساس توده و احساس درد در پهلوها و خون در ادرار از علائم تومورهاي کليه است که البته در مراحل پيشرفته مشاهد مي‌شود.فودازي تاکيد کرد: مردم در صورت بروز اين علائم از خوددرماني بپرهيزند و سريعا به پزشک مراجعه کنند.
برچسب ها: سرطان ، چاقي ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: