کد خبر: ۱۷۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 26
وقتی مردم در انتخاباتی شرکت می‌کنند خواسته‌هایی دارند که به صراحت بیان می کنند و به کاندیدایی رای می دهند که شعارهایش را می پسندند
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از نحوه تعیین رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز انتقاد کرد و گفت که این کار باعث ایجاد شکاف در جامعه دانشگاهی می شود.

به گزارش شفا آنلاین،بهرام پارسایی اظهار کرد: وقتی مردم در انتخاباتی شرکت می‌کنند خواسته‌هایی دارند که به صراحت بیان می کنند و به کاندیدایی رای می دهند که شعارهایش را می پسندند. در استان فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) از دوره آقای احمدی نژاد همچنان مسئولیت دارد و در انتخابات گذشته در جایگاه مدیر دولت نه تنها از آقای روحانی حمایت نکرد بلکه به ایشان رای هم نداد و حالا با ایجاد فشارهایی وضعیت دانشگاه علوم پزشکی را به سمت نگران کننده‌ای پیش می برد.

وی با بیان اینکه استان فارس در دوره رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان پایلوت پزشک خانواده انتخاب شد تصریح کرد: ۵ میلیون نفر درگیر این طرح معیوب و اجرای بد آن شدند که تبعات بدی را به دنبال داشت و طبق گزارش دیوان محاسبات اکثریت مردم از آن ناراضی هستند.

پارسایی ادامه داد: وزیر، استاندار و چهار نماینده شیراز به این نتیجه رسیدند که رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی باید تغییر کند و ایشان هم پیشنهاد کرده انتخابات برگزار شود. البته ما حامی دموکراسی هستیم و اگر انتخابات درستی برگزار شود از آن استقبال می کنیم اما چرا بعد از صدمات پزشک خانواده دوباره شیراز و فارس باید پایلوت یک طرح دیگری شوند که تبعاتش معلوم نیست؟

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: نفس انتخابات که وزیر محترم موافقت کرده‌اند بسیار پسندیده است اما نحوه اجرای آن به دلایل زیر نشان از مهندسی شدن آن در استان دارد:

١-اجرای عجولانه انتخابات واطلاع رسانی ضعیف آن
٢-اعلام بالغ بر ٣٥٠ کاندیدا بدون اینکه ثبت نامی در کار باشد و کسی رسما ثبت نام کرده باشد
٣-باب کردن رای وکالتی برای اولین بار در کشور
٤- اعلام  اینکه رای و نتیجه نظرسنجی الزاما در انتخاب رییس دانشگاه توسط وزیر اثر ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: آقای قاضی زاده هاشمی از وزرای شایسته و مدیر دولت است و نظر ایشان برای ما قابل احترام است ولی نحوه اجرا با نظر وزیر کاملا مغایر است. اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار رای دولت در استان را به خاطر یک نفر سفارش شده نادیده بگیریم نهایت بی انصافی و باعث سرخوردگی مردم است. دانشگاه متعلق به مردم، دانشگاهیان و دانشجویان است سماجت بیش از حد یک نفر بعد از ۱۲ سال چیزی جز حب مقام نیست و گاهی طوری برخورد می شود انگار که دانشگاه ارث پدری بعضی افراد یا جناح‌ها است.

وی در پایان گفت: من برای آقای وزیر احترام ویژه ای قائلم و از جمله افرادی هستم که از ایشان برای ادامه کار در دولت یازدهم دعوت کردم و به توان مدیریتی و روحیه و منش آزادگی ایشان باور دارم، نگران خدشه به وجاهت و جایگاه وزارتی‌شان هستم و معتقدم این نظرسنجی با این روش فقط باعث ایجاد شکاف در جامعه دانشگاهی و یاس و سرخوردگی مردم می‌شود.
برچسب ها: علوم پزشکی ، شیراز ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: