کد خبر: ۱۷۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 26
مشخص شده است که بسیاری از عاداتی که ما در مسافرت به دست می‌آوریم، ممکن است در بازگشت به خانه‌مان منتقل شود و به بهبود خواب‌مان کمک کند.
شفا آنلاین:لازم نیست حتما در یک هتل پنج ستاره اقامت کنید تا به خواب راحتی دست پیدا کنید. اما حتی اگر قصد رفتن به تعطیلات را برای مدتی خواب راحت <Comfortable sleep>نداشته باشید، مشخص شده است که بسیاری از عاداتی که ما در مسافرت به دست می‌آوریم، ممکن است در بازگشت به خانه‌مان منتقل شود و به بهبود خواب‌مان کمک کند.

به گزارش شفا آنلاین:با انجام این کارهای ساده می‌توانید خواب بهتری در اتاق‌تان داشته باشید:
کنترل درجه حرارت: هتل‌ها به علت سرد بودن اتاق‌های‌شان شهرت دارند، اما این وضعیت ممکن است به نفع ما باشد، زیرا ما در درجه حرارت‌های پایین بهتر می‌خوابیم. تلاش کنید درجه حرارت اتاق‌خواب‌تان در حد 15 تا 20 درجه سانتی‌گراد نگهدارید.
چراغ‌ها را خاموش کنید: خودتان را از نورهای خیره‌کننده خلاص کنید؛ اتاق‌های هتل معمولا دارای پرده‌های ضد نور هستند. نور تولید ملاتونین(هورمونی که به تنظیم چرخه خواب – بیداری کمک می‌کند) را مهار می‌کند. پشت پرده‌های موجود پارچه‌های ضدنور نصب کنید یا چشم‌بند یا ماسک خواب بزنید؛ یک بررسی منتشر شده در ژورنال Critica- Care نشان داد افرادی که از این وسایل استفاده می‌کردند، خواب REM (خواب با حرکت سریع چشم) بیشتری داشتند و با احتمال کمتری در میانه شب بیدار می‌شدند.
آرامش را حفظ کنید: دزدگیرهای ماشین‌ها و آژیر آمبولانس‌ها سروصداهایی نیست که معمولا در یک تفرجگاه ساحلی آنها را بشنوید. یک‌راه خوب استفاده از «نویز سفید» برای پوشاندن سروصداها است و این کار را می‌توانید با یک پنکه در حال چرخش انجام دهید. این پنکه درعین‌حال اتاق شما را خنک نگه می‌دارد و تهویه خوبی ایجاد می‌کند.
بالش‌ها، بالش‌ها، بالش‌ها: تختخواب‌های هتل اغلب دارای شمار بیش‌ازحد و غیرلازمی از بالش‌ها هستند؛ اما این بالش‌ها می‌توانند به‌دردبخور باشند. برای مثال فردی که دچار قطع تنفس حین خواب است و استفاده از ماشین CPAP (وسیله‌ای که هوا را از طریق ماسکی که به‌صورت زده می‌شود، به درون بینی می‌راند)، ممکن است ترجیح دهند زیر سرشان را با چندین بالش بالا نگه‌دارند تا راه هوایی‌شان را باز نگه‌دارند. درواقع پژوهش‌ها نشان داده‌اند که برای افرادی که روی پشت‌شان می‌خوابند، شدت قطع تنفس حین خواب با افزایش زاویه درازکشیدن‌شان تا 45 درجه به‌طور عمده‌ای کاهش می‌یابد.
مراقب رژیم غذایی‌تان باشید: بسیاری از افراد در هنگام تعطیلات به این مسئله توجه نمی‌کنند که دیگر آنقدر کافئین برای هوشیارماندن لازم ندارند، چراکه جلسه کاری در دیروقت بعدازظهر ندارند؛ بنابراین در هنگام تعطیلات بهتر است آخرین فنجان قهوه‌تان را دیرتر از ساعت 2 بعدازظهر ننوشید تا از بی‌خوابی شبانه در امان بمانید. با توجه به اینکه شمار اندکی از ما هنگام مسافرت غذاهای سالم‌تری می‌خورند، توجه داشته باشید خوردن غذاهای چرب ممکن است باعث بروز مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل یا ریفلاکس اسید شود که شما را در شب بیدار نگه دارد.
استراحت فعال داشته باشید: بسیاری از ما فکر می‌کنند که خواب تنها نوع استراحتی است که به آن نیاز داریم، اما «استراحت فعال» در طول ساعات بیداری نیز می‌تواند به خواب شبانه شما کمک کند. استراحت اجتماعی هم وجود دارد، گذراندن وقت با افرادی که پشتیبان ما و سرگرم‌کننده هستند؛ استراحت روحی که فقط به تامل ژرف‌اندیشانه نیاز دارد؛ استراحت جسمی مانند درازکشیدن در ساحل یا تمرکز بر نفس کشیدن. ما در تعطیلات به انجام بسیاری از این کارها موفق می‌شویم، اما اگر بتوانیم اندکی از آنها را به زندگی‌های روزمره‌مان هم وارد کنیم، از احساس تهی بودن دور خواهیم ماند و به کارکرد مطلوب دستگاه عصبی‌مان کمک خواهیم کرد.
خط فاصل ایجاد کنید: در تعطیلات، احتمال اینکه شما پیش از خواب خودتان را درگیر فعالیت‌های ذهنی شدید کنید بسیارکم است. همین موضوع باید در خانه هم مصداق پیدا کند. باید یک حائل محافظ میان روز و شب ایجاد کنید تا بتوانید به‌راحتی به خواب روید. در اغلب افراد، مغز اینگونه عمل نمی‌کند که صرفا با زدن یک سوئیچ بتوانید به‌فوریت آن را خاموش کنید. به‌جای اینکه آخر شب را صرف پاسخ‌دادن به چند ایمیل بیشتر کنید، هر کاری را که باعث آرامش‌بخشی شما می‌شود، برای دست‌کم 30 دقیقه پیش از خاموش‌شدن چراغ‌ها انجام دهید.
از تخیل‌تان استفاده کنید: تاثیر مفید دیگر مسافرت ممکن است خیال‌پردازی درباره آن باشد. در یک بررسی دانشگاه آکسفورد، افراد هنگامی‌که صحنه‌ای آرامش‌بخش را تصور می‌کردند، به‌طور میانگین 20 دقیقه زودتر به خواب می‌رفتند. آخرین دروازه خروجی در فرودگاه برای واردشدن به هواپیما یا مسافرتی قریب‌الوقوع را تصور کنید و به ذهن‌تان اجازه دهید دراینباره به جولان بپردازد. رویاهای شیرینی که شما را به خواب خواهد برد.سپید

Huffingto- Pos

برچسب ها: تعطیلات ، خواب راحت ، هتل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: