کد خبر: ۱۷۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 24
گوشت شتر جزو گوشت‌های قرمز به شمار رفته که چربی آن از گوشت گوسفند کمتر است و ارزش غذایی آن مشابه گوشت گوسفند است
شفا آنلاین>تغذیه>متخصص تغذیه با اشاره به اینکه گوشت شتر حاوی پروتئین‌‌هایی با ارزش غذایی بالا و تعدادی از ویتامین ‌های مفید و مورد نیاز بدن است، گفت: مصرف این گوشت برای افراد جوان و زنان باردار توصیه می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، سیدعلی کشاورز در ارتباط با مصرف گوشت شتر اظهار داشت: گوشت شتر جزو گوشت‌های قرمز به شمار رفته که چربی آن از گوشت گوسفند کمتر است و ارزش غذایی آن مشابه گوشت گوسفند است.

وی با اشاره به اینکه گوشت شتر منبع خوبی ا‌ز آهن و پروتئین است، افزود: به همین مسئله مصرف گوشت شتر برای افراد جوان و زنان باردار توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه افراد مبتلا به نقرص مصرف گوشت شتر برای آنها توصیه نمی‌شود، گفت: گوشت شتر رنگ تیره ‌ای دارد و طبع این گوشت گرم و مزه آن شیرین است.

کشاورز خاطرنشان کرد: گوشت شتر حاوی پروتئین‌‌هایی با ارزش غذایی بالا و تعدادی از ویتامین ‌های مفید و مورد نیاز بدن نظیر ویتامین ‌های گروه B و برخی از عناصر معدنی مهم نظیر آهن ، فسفر و کلسیم است. همچنین گوشت شتر دارای قدرت مخصوصی در نگهداری هرچه بیشتر آب است که این خاصیت اهمیت زیادی در تعیین برخی از خواص طبیعی گوشت دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: