کد خبر: ۱۷۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 19
طبق تحقيقات انجام شده فعاليت فيزيکي در تمام مراحل زندگي؛ از کودکي تا سالمندي در سلامتي افراد تاثير مثبت دارد
شفاآنلاین>سلامت جنسی> يک متخصص زنان گفت: امروزه بسياري از زنان درگير اختلالات هورموني و ناباروري هستند که با کاهش وزن، ورزش مناسب و تغذيه سالم مي‌توان ناباروري ناشي از اين اختلالات را درمان کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر شيرين نيرومنش اظهارداشت: طبق تحقيقات انجام شده فعاليت فيزيکي در تمام مراحل زندگي؛ از کودکي تا سالمندي در سلامتي افراد تاثير مثبت دارد.

وي افزود: در سنين پايين اغلب کودکاني که کم تحرک بوده و اضافه وزن دارند، بيشتر از ساير افراد در معرض آسيب و بيماري هستند.

نيرومنش تصريح کرد: اضافه وزن و تجمع چربي در کودکان زمينه ساز بروز بيماري هاي قلبي، فشار خون، ديابت(Diabetes) و انواع سرطان ها در سنين بالاتر است.

اين متخص زنان اظهار کرد: زندگي زنان به چند مرحله تقسيم مي شود. دوران بلوغ و بعد از آن، دوران باروري که از حدود سن 15 سالگي تا 45 سالگي است و دوران يائسگي که از سن 45سال به بالا است. در تمام اين ايام داشتن سبک زندگي سالم ؛ تغذيه مناسب، تحرک و فعاليت فيزيکي و خودداري از مصرف غذاهاي چرب و پرکالري به سلامت فرد کمک مي کند.

نيرومنش با بيان اينکه ناباروري عوامل بسياري دارد گفت: يکي از علت هاي ناباروي در زنان، سندروم PCO يا اختلال در تخمک‌گذاري است که در زنان چاق اين اختلال و ناباروري شايع‌تر است و حتي اين افراد در صورت باردار شدن خطر سقط افزايش دارند.

وي ادامه داد: بيماري تخمدان پلي کيستيک بيماري شايع ايست که طيف وسيعي از اين بيماران را زناني که اضافه وزن دارند شامل مي شود . اختلال هورموني و تخمک‌گذاري در اين زنان بسيار زياد است. در اين بيماران سيکل ماهانه از حالت عادي خارج مي شود، تخمک‌گذاري صورت نمي گيرد و تعادل هورمورن هاي زنانه بهم مي‌خورد. اين افراد معمولا ريزش موي شديد دارند و موهاي زخيمي در صورت آنها مي رويد، که حتما مي‌بايست با مراجعه به پزشک تحت درمان قرار بگيرند.

اين استاد دانشگاه گفت: در کنار درمان طبي، کاهش وزن به کمک ورزش مرتب و رژيم غذايي مناسب مي تواند اختلالات را درمان کنند.

نيرومنش اظهار کرد: دختران جوان در صورت داشتن اضافه وزن حتما مي‌بايست به پزشک مراجعه کرده و با استفاده از رژيم و برنامه ورزشي به وزن ايده آل خود برسند.

وي توصيه کرد: زنان(Women) مي توانند با يک ساعت ورزش يا پياده روي در روز اين اختلالات هورموني را کاهش دهند و از پوکي استخوان پيشگيري کنند.

نيرومنش ادامه داد: پوکي استخوان در زنان شايع تر است که روند آن از سن 45 سال شروع شده و بعد از سن يائسگي به سرعت پيش مي رود. اقدامات پيشگيرانه براي پوکي استخوان بايد از سالها قبل انجام شود.

اين متخصص زنان گفت: رژيم غذايي مناسب؛ مصرف کافي لبنيات و عدم مصرف فست فود و نوشابه مي تواند از پوکي استخوان در سنين بالا جلوگيري کند.

نيرومنش همچنين افزود: امروزه تعداد قابل توجهي از زنان جوان مبتلا به اين اختلالات هورموني هستند که با ورزش و کاهش وزن مي توانند اين اختلالات را برطرف کنند.

وي تاکيد کرد: ماهانه فقط يک تا دو کيلو گرم کاهش وزن مناسب است و کاهش وزن هاي شديد به شدت مضر است.نيرومنش در آخر افزود: ناباروري در آقايان نيز در ميان کساني که اضافه وزن دارند، شايع تر است. مصرف قليان، سيگار، کم تحرکي و اضافه وزن سبب اين ناباروري ها مي شود.
برچسب ها: ديابت ، زنان ، سلامت جنسی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: