کد خبر: ۱۷۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 16
گروهی از بیماران مبتلا به کوردوما (سرطان ستون فقرات و جمجمه) دارای جهش های در ژن ها موسوم به «بازدارنده های PI۳K» هستند که داروهای فعلی را هدف قرار می دهند
شفا آنلاین>سلامت>مطالعه جدید نشان می دهد سرطان نادر استخوان جمجمه و ستون فقرات با کمک داروهای فعلی قابل درمان هستند.

به گزارش شفا آنلاین، دانشمندان موسسه سرطان(Cancer) دانشگاه کالج لندن نشان دادند گروهی از بیماران مبتلا به کوردوما (سرطان ستون فقرات و جمجمه) دارای جهش های در ژن ها موسوم به «بازدارنده های PI۳K» هستند که داروهای فعلی را هدف قرار می دهند.

محققان دریافتند آزمایش بالینی بازدارنده های PI۳K برای این گروه خاص از بیماران مبتلا به کرودوما حاکی از مثمرثمر بودن درمان های فعلی است.

تیم تحقیق از توالی کامل ژنوم استفاده کرد تا درک درستی از بیولوژی کوردومای پایه داشته باشد. نتایج گزینه های امیدبخش درمان جدید برای سرطان های دارای روند تشخیص ضعیف را آشکار ساخت.

محققان تومورهای کوردوما ۱۰۴ بیمار را مطالعه کرده و دریافتند ۱۶ درصد نمونه های تومور دارای تغییرات ژنتیکی(Genetic changes) یا جهش در ژن های سیگنال ده PI۳K بودند.

این ژن ها هدف داروهای موجود موسوم به بازدارنده های PI۳K قرار گرفتند که برای درمان بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان سینه، سرطان ریه و غدد لنفاوی استفاده می شود، اما تاکنون برای درمان کوردوما استفاده نشده بودند.

تیم تحقیق همچنین ژن جدید سرطان مخصوص کوردوما موسوم به LYST را شناسایی کرد که در هیچ یک از سرطان های دیگر وجود ندارد. این یافته ها تضمینی برای تحقیقات اینده است.

دکتر سام بهجتی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گید: «ما نشان دادیم که گروه خاصی از بیماران مبتلا به کوردوما با بازدارنده های PI۳K، براساس جهش شان، قابل درمان هستند.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: