کد خبر: ۱۷۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 15
ممکن است افراد در زمان‌هایی همچون تاسوعا و عاشورا و همچنین شب‌های قدر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند اما به دلیل افزایش حجم مراجعات، امکان دریافت خون از آنها وجود نداشته باشد
شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور از ثبت‌نام اینترنتی اهدای خون در سامانه نوبت‌دهی این سازمان خبر داد و گفت: هر فرد در سال می‌تواند 36 بار پلاسما و 24 بار پلاکت خون اهدا کند.

به گزارش شفاآنلاین، علی‌اکبر پورفتح‌الله روز گذشته در مراسم(Ceremony) بهره‌برداری از سامانه نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون در سراسر کشور، با تأکید بر اینکه راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی انتقال خون در سامان‌بخشی مراجعان جهت اهدای خون بسیار مؤثر است، افزود: ممکن است افراد در زمان‌هایی همچون تاسوعا و عاشورا و همچنین شب‌های قدر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند اما به دلیل افزایش حجم مراجعات، امکان دریافت خون از آنها وجود نداشته باشد.

وی گفت: بانوان هر سال می‌توانند سه بار و مردان چهار بار خون اهدا کنند، اما اهدای(Donate) پلاسما 36 بار و پلاکت حدود 24 بار در سال امکانپذیر است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور، گفت: عمر مصرف پلاکت‌های خون بسیار پایین بوده و مدت زمان زیادی نمی‌توان آن را نگه داشت لذا راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی در جهت رفع این مشکل بسیار حائز اهمیت است.

پورفتح‌الله به لزوم توجه به فرهنگ نذر پلاکت و نذر پلاسما اشاره کرد و گفت: در صورت انجام فرهنگ‌سازی در این راستا می‌توان شاهد اهدای بیشتر پلاسما و پلاکت در زمان‌های مشخص شده باشیم.
برچسب ها: انتقال خون ، مراسم ، اهدای
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار