کد خبر: ۱۷۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 14
در ارتباط با حوادثی که در عرض چند هفته گذشته در ارتباط با تعرفه های بیهوشی رخ داده است، نکاتی را به استحضار جنابعالی و سایر همکاران می رسانم
به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایمانیه، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خطاب به رییس انجمن بیهوشی فارس بیانیه‌ای صادر کرد.
در متن این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی
رییس محترم انجمن بیهوشی فارس
جناب آقای دکتر نیکخو

سلام علیکم
در ارتباط با حوادثی که در عرض چند هفته گذشته در ارتباط با تعرفه های بیهوشی رخ داده است، نکاتی را به استحضار جنابعالی و سایر همکاران می رسانم:

- فرهنگ دینی و سوگند پزشکی ما ایجاب می نماید در هر شرایطی (تاکید می نمایم در هر شرایطی!) که بر سر دوراهی منافع شخصی(اعم از آبرو، مال یا جان) و منافع بیمارانمان قرار می‌گیریم، راه دوم را برگزینیم، لذا در هیچ شرایطی لغو یا کاهش خدمت رسانی به بیماران اعم از اورژانس و الکتیو با دو مبنای گفته شده، سازگار نیست.

- تصمیم گیرنده برای تعرفه (اعم از زمانی که تصمیم به افزایش تعرفه‌ها گرفته شد و هم اکنون که برخی تعرفه‌ها کاهش داده شده است) هیات محترم دولت است که مبتنی بر پیشنهاد شورایعالی بیمه تصمیم گیری میکند و در شورایعالی بیمه نیز وزارت بهداشت(Ministry of Health) در اقلیت است. با استناد به مستندات موجود شورایعالی بیمه، پیشنهاد کاهش تعرفه را به هیات دولت ارایه نموده و اینکه در بیانیه‌ها و تجمع‌ها و ... وزارت بهداشت پاسخگوی تغییرات تعرفه دانسته شود، غیرمنطقی و غیرمنصفانه است و حتی اگر وزارت بهداشت هم اصرار بر تغییر تعرفه داشت (که شواهد موجود نشان دهنده خلاف چنین موضع گیری است) باز هم اکثریت شورایعالی بیمه باید پاسخگو باشند نه وزارت بهداشت.

- از جامعه فرهیخته پزشکان انتظار است که چنانچه نسبت به یک تصمیم قانونی اعتراض دارند، از طریق مجاری قانونی پیگیری نمایند. اینجانب نیز شخصا معتقدم لازم است شورایعالی بیمه نسبت به تشکیل یک کارگروه و شنیدن دلایل و منطق همکاران متخصص بیهوشی، اقدام نمایند تا چنانچه مرتکب اشتباه در تصمیم گیری شده است، پیشنهاد اصلاحی خود را به هیات محترم دولت ارایه نماید. اما تجمع در مقابل مجلس محترم و نکاتی که بعضا به صورت غیرمحترمانه در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود و صدور بیانیه‌هایی شبیه آنچه جنابعالی نیز در تاریخ 20/7/96 امضا نموده‌اید، باعث بسته شدن راه‌های منطقی حل مشکل می‌گردد. بر اساس اطلاع اینجانب، معاونت محترم درمان وزارت بهداشت در حال پیگیری تشکیل جلسات کارگروه زیرمجموعه شورایعالی بیمه برای هدف ذکر شده بود که این نوع اقدامات باعث اختلال در این تصمیم خواهد شد.

اشکال اصلی بیانیه، قرار دادن وزارت بهداشت در نوک حمله، همچنین تهدید به انجام اقدامات عملی است که هر دو مورد فوق، منصفانه و اخلاقی نیست. اطلاع دارید که مجلس محترم با انتقال دبیرخانه شورایعالی بیمه به وزارت بهداشت، موافقت نکرد. لذا چنانچه تصمیم به پیگیری رفع مشکل را دارید، پیشنهاد می‌کنم از طریق دبیرخانه شورایعالی بیمه و وزارت رفاه، موضوع را پیگیری کنید.

اینجانب نیز در شکل گرفتن کارگروه زیرمجموعه شورایعالی بیمه، حداکثر تلاش خود را خواهم داشت. امید است آنچنان که شایسته جامعه شریف پزشکان است، در فضایی منطقی و اخلاق مدار، بتوانیم مشکلات را برطرف و همه ما در راستای رضایتمندی بیماران و دردمندان اقدام کنیم.

دکتر محمدهادی ایمانیه
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: