کد خبر: ۱۷۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 13
دلیل حادثه پیش آمده ازدیاد شدید مایع دور مغز بر اثر تغییرات هورمونی بسیار ناشی از داروی ضد بارداری کار گذاشته شده در بازوی این زن جوان بود.
شفا آنلاین>سلامت>یک زن جوان بعد از واکنش شدید بدنش به داروهای هورمونی ضدبارداری دچار عارضه مغزی شد و به طور اورژانسی مورد عمل جراحی قرار گرفت.

​به گزارش شفا آنلاین،دلیل حادثه پیش آمده ازدیاد شدید مایع دور مغز بر اثر تغییرات هورمونی بسیار ناشی از داروی ضد بارداری(Pregnancy) کار گذاشته شده در بازوی این زن جوان بود.

تاشا هوگس، وقتی ۱۸ ساله بود و در حالی که یک سال از روش جلوگیری از بارداری استفاده می کرد، به دلیل داشتن سردردهای مکرر و تاری دید شدید به چندین دکتر مراجعه کرد، ولی هیچ یک این سردردها را جدی نمی گرفتند و دلیل آن را موارد جزئی بیان می کردند تا اینکه او با مراجعه به یک چشم پزشک متوجه وجود ناهنجاری درون جمجمه و جمع شدن آب اضافی دور مغزش شد و به صورت اورژانس(Emergency) تحت عمل جراحی قرار گرفت.

جراحان بخشی از جمجمه او را شکافتند و با کار گذاشتن یک سوزن انشعاب دهنده درون آن، آب درون مغز را تخلیه کردند.

اکنون بعد از دو سال از شروع این حادثه، در صورتی که اثرات ناشی از آن هنوز در کارکرد طبیعی بدن تاشا اثرگذار است و بهبودی کامل را به دست نیاورده، ماجرای بیماری و سردردهایش را بازگوکرده تا دیگران با عوارض روحی و جسمی برخی روش های پیشگیری از بارداری آشنا شوند و در تصمیم گیری های خود دقیق ترعمل کنند.
برچسب ها: بارداری ، اورژانس ، سردرد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: