کد خبر: ۱۶۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 11
افزایش تمایل برای انجام عمل‌های زیبایی در یک دهه گذشته رشد چشمگیری داشته است و این رشد مدیون وجود پزشک و متخصصانی است که قبل از دادن مشاوره به بیمار درباره ضرورت عمل جراحی برای فرد دست به تیغ جراحی می‌برند.

شفا آنلاین:ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین عمل زیبایی را در دنیا انجام می‌دهد، عمل‌هایی که نیاز نیست اما عده‌ای برای تغییر دادن چهره خود دست به این اقدام می‌زنند و برایشان هم مهم نیست که چقدر هزینه کنند یا چه تبعاتی برای آنها داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین: افزایش تمایل برای انجام عمل‌های زیبایی در یک دهه گذشته رشد چشمگیری داشته است و این رشد مدیون وجود پزشک و متخصصانی است که قبل از دادن مشاوره به بیمار درباره ضرورت عمل جراحی برای فرد دست به تیغ جراحی می‌برند.

در این بین با افزایش سودآوری این حوزه عده‌ای هم فرصت را غنیمت شمرده و با داشتن حداقل‌های تجربه پزشکی در زمینه گوش و حلق و بینی تابلوهای خود را از دکتر عمومی به زیبایی تغییر دادند و پا به رکاب متقاضیان زیبایی شدند.

جراحی زیبایی بینی، پروتز لب‌ها، گونه‌گذاری، رفع چین و چروک صورت، رفع افتادگی پلک و… همه و همه نوعی اقدامات پزشکی محسوب می‌شوند که این روزها بازارشان حسابی داغ است و شوق انجامش خواب را از چشم‌ خیلی‌ها ربوده است.

هزینه عمل زیبایی در کشور ما در مقایسه با کشورهای آمریکای شمالی، لاتین و جنوبی و همچنین کشورهای اروپا ارزان‌تر است، این موضوع گاهی باعث می‌شود تا برخی، از کشورهای دیگر هم برای خوابیدن زیر تیغ جراحان داخلی به کشورمان بیایند که نمونه‌هایی هم در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است.

تمایل به عمل زیبایی تا حدی پیش رفته که این روزها در برخی از شبکه‌های اجتماعی شاهد دست به دست شدن عکس دختران و پسرانی هستیم که بر اثر این جنون به کلی تغییر چهره داده و بیشتر شبیه کاراکتر انیمیشن‌های ترسناک هالیوودی شده‌اند.

یکی از مشکلات اصلی که در این بین وجود دارد تبلیغات زیبایی با هر ترفندی است، امروز شبکه‌های اجتماعی و مجازی به محلی برای تبلیغ هر نوع ماده و دارو، انواع حراجی اندامی و صورت و … تبدیل شده و جالب‌تر همراهی برخی از پزشکان در این راه است. موضوعی که خیلی مهم است نظارت دستگاه‌های مربوط و ناظر بر عملکرد پزشکان است تا بتواند با حضور به موقع جلوی بروز خسارت‌ها را بگیرد.

در این ارتباط دکتر محمد جهانگیری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی به مهر گفته است: «هر نوع تبلیغات چه در فضای مجازی و چه در رسانه‌های دیداری، مکتوب و شنیداری باید با کسب مجوز از سازمان نظام پزشکی انجام شود. ما به ۲۰۰ نظام پزشکی کل کشور و همچنین به هیات‌های نظارت شهرستان‌ها اعلام کردیم که این موضوع را پیگیری کنند و آنها این اقدام را انجام می‌دهند. از طرفی در سازمان نظام پزشکی کل هم این پیگیری‌ها انجام می‌شود و در سازمان نظام پزشکی تهران نیز این موضوع به جد پیگیری می‌شود.»

گرایش به زیباسازی چهره و اندام تحت تاثیر عمل‌های جراحی در سال‌های گذشته زیبایی خیلی‌ها را تباه کرده است. پیروی کورکورانه از فرهنگ غریب و نادرست غربی‌ها عواقبی دارد که برخی از آن اطلاع ندارند که می‌تواند معادلات را عوض کند.در همین راستا نیاز است که هم فرهنگ‌سازی در این خصوص و هم نظارت‌ بر عملکرد پزشکان افزایش یابد.طبنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: