کد خبر: ۱۶۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 07
مواد نگهدارنده غذاهای آماده سبب بیماری در بدن می‌شود و به مردم توصیه می‌کنیم از خوردن گوشت گوساله و گاو نیز به‌دلیل طبع سرد آن خودداری کنند
شفاآنلاین>سلامت> متخصص طب سنتی اعلام کرد مردم ایران سالانه ۱۶ هزار میلیارد تومان فست فود می‌خورند در حالی که غذاهای سنتی سالم و کم هزینه ایرانی بسیار زیاد است.

 به گزارش شفاآنلاین، دکتر ابراهیم ایران دوست در حاشیه دومین همایش تغذیه(Nutrition) سالم افزود: مواد نگهدارنده غذاهای آماده سبب بیماری در بدن می‌شود و به مردم توصیه می‌کنیم از خوردن گوشت گوساله و گاو نیز به‌دلیل طبع سرد آن خودداری کنند. وی گفت: در دستورات اسلام تأکید شده است که شیر گاو دوا و گوشتش موجب بیماری است و به همین علت در قدیم گوشت گاو هرگز مصرف نمی‌شد.

ایران دوست با بیان اینکه خانواده‌ها این روزها به جای دادن نخودچی و کشمش به فرزندان که غنی از گلوکز و کلسیم(Calcium) است به آنها پفک یا چیپس می‌دهند که باعث می‌شود ضریب هوشی کودکان نسل جدید پایین بیاید، تأکید کرد: خانواده‌ها صبح‌ها به علت تسریع در رسیدن به محل کار صبحانه صرف نمی‌کنند و بچه‌ها بدون خوردن صبحانه به مدرسه می‌روند و این عواقب بدی برای نسل آینده جامعه ما دارد. این متخصص تغذیه نان‌های سبوس دار، کره، خامه و عسل و خرما و گردو و پنیر را از بهترین مواد غذایی برای صبحانه عنوان کرد.

ایران دوست تصریح کرد: با تغییر فرهنگ تغذیه ایرانی و الگو‌پذیری از تغذیه غربی غذاهای ما پر از رطوبت و سردی شده است که با زیست بوم جغرافیای ایران متناسب نیست.

وی افزود: خانواده‌های ایرانی در قدیم بیشتر آبگوشت می‌خوردند که این غذا علاوه بر طبع گرم حاوی پروتئین و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است در حالی که هم‌اکنون مردم ما به خوردن برنج و فست‌فود روی آورده‌اند که هر دو طبع سردی دارند و بدن را دچار رخوت و سستی می‌کنند و به علت نشاسته بالا سبب چاقی، قند و دیابت می‌شوند.
برچسب ها: سلامت ، کلسیم ، تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: