کد خبر: ۱۶۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 04
معاون سابق آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ خبرداد:
شفاآنلاین :معاون سابق نظام پزشکی تهران از قطع رابطه برخی بیمارستان های خصوصی با بیمه ها خبرداد و گفت: بیمه ها با کسورات بدون کارشناسی و پرداخت بدهی های میلیاردی به بیمارستان ها به صورت قطره ای، بنگاه های سرمایه داری شده اند که به واسطه جیب پزشکان رشد می کنند و باعث ورشکستگی بیمارستان های خصوصی می شوند.

دکتر محمد مهدی قیامت، ضمن بیان این خبر در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین از قطع رابطه برخی بیمارستان های خصوصی با بیمه هاخبر داد و گفت:بیمه های تکمیلی در حقیقت بنگاه های سرمایه داری است که ایجاد شده و یک سری مسوولانی به آنجا اضافه کرده اند که هر سال با گرفتن باج از بیمارستان های خصوصی و دادن کسورات بی حد و حساب و بدون کارشناسی در حقیقت در حال ورشکست کردن بیمارستان های خصوصی هستند.

وی ادامه داد: به نظر من هربیمارستانی که با این بیمه ها قرارداد داشته باشد به فلاکت می افتد به همین خاطر بیمارستان های خصوصی تقریبا ورشکسته هستند و پول را برای کسب درآمد صرف مجاری دیگر می کنند و برای بیمار و درمانگر هیچ ارزشی قائل نیستند.

عضوهیات مدیره انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران تأکید کرد: بیمه ها به بیمارستان های خصوصی کوچک و بزرگ از ۵ تا ۳۰ میلیارد بدهی دارند که با پرداخت قطره ای می خواهند آن را جبران کنند و این باعث می شود که  بیمارستان ها بااین وضعیت نابسامان و فلج کننده نتوانند ادامه دهند.

دکتر قیامت در راستای سامان دادن به رابطه بیمه ها و بیمارستان های خصوصی، ایجاد یک بیمه واحد قوی و سالم را پیشنهاد داد و تأکید کرد: این تنها راه است و اگر تدبیری در این مورد اندیشیده نشود با عواقب جبران ناپذیری روبرو می شویم. چراکه بسیاری از بیمارستان های خصوصی در حال ورشکستگی هستند و تعدادی از آنها هم که از امکانات و جیب پرسنل و پزشکانشان خرج کرده اند در نهایت به این ورشکستگی خواهند رسید.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ، تصریح کرد: بیمه ها بنگاه های سرمایه داری هستند و در حقیقت با پول و از جیب پزشکان بقا پیدا می کنند و سرمایه شان را هر روز افزایش می دهند و هیچ بیمه ای نیست که به صورت راندوم در پرونده ها از ۱۰ الی ۴۰ درصد کسوارت ایجاد نکند.

وی در پایان گفت: پزشک یا باید هر روز به دنبال گرفتن دستمزدش باشد یا درمان انجام دهد و همه از این کار خسته شده اند بنابراین بهترین کار قطع رابطه با بیمه ها است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: