کد خبر: ۱۶۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 02
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت و استاندار فارس خواست در انتخاب رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز انتظارات عمومی و رای مردم را مدنظر قرار دهند.

شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت و استاندار فارس خواست در انتخاب رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز انتظارات عمومی و رای مردم را مدنظر قرار دهند.

به گزارش شفا آنلاین،بهرام پارسایی با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت(Ministry of Health) برای تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:  طبیعتا با روی کار آمدن هر دولتی مردم در سطح ملی انتظاراتی دارند و در سطح منطقه ای هم توقعاتی وجود دارد که عمدتا به جا و به حق است. با پیروزی دکتر روحانی در سال 92 تغییرات مدیریتی در راستای رای مردم و هم سویی با دولت انتظار طبیعی بود که در بخش‌هایی محقق نشد، پس از آن با حضور مردم و تغییربیش از هشتاد درصدی مجلس نهم و تشکیل مجلسی هم سو با دولت، مردم انتظاراتی از ما داشتند البته با اینکه وظیفه ما قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است سعی کردیم در مسائل اجرایی دخالت نکنیم ولی نظارت پررنگ‌تری داشته باشیم.

وی افزود:  یکی از مطالبات مردم در شیراز تغییر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بود. در همین راستا طی یک سال گذشته با مجموعه وزارت بهداشت و شخص وزیر رایزنی و جلساتی داشتیم . اهمیت این موضوع آنجا است که استان‌های فارس و مازندران دو استانی بودند که طرح پزشک خانواده در آنجا به شکل پایلوت اجرا شده و مشکلاتی در این زمینه برای مردم به وجود آمد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه وزیر بهداشت در مورد ایجاد تغییر در مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی به نتیجه رسیده تصریح کرد: با طولانی شدن مدیریت دوازده ساله ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطالبات و انتظارتی در مردم به وجود آمده ضمن اینکه چرخش نخبگان لازمه موفقیت و خلاقیت هر مدیریتی است و منطق هم حکم می کرد که این تغییر انجام شود که خوشبختانه این تصمیم در وزارت بهداشت اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: اولویت اول ما و انتظار حامیان دولت و اصلاح طلبان تغییر بود که خوشبختانه قطعی شد، حالا پیرو این تغییر اولویت دوم و انتظار این است فردی توانمند و مدبر که جایگاه و مقبولیتی بین دانشگاهیان و جامعه پزشکی و کادر درمانی، دانشگاهیان و هم سو با دولت و رای مردم باید که سکان این مجموعه را به دست بگیرد. در این صورت دانشگاهیان همکاری لازم را با مدیریت جدید این مجموعه خواهند داشت و امید توسعه در در بخش درمانی و پزشکی شیراز که از دیر باز قطب پزشکی کشور و منطقه بوده بوجود خواهد آمد. نکته مهم دیگر توجه به وضعیت تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهیان است که فرد منتخب باید به دنبال تعامل و شکستن  فضای امنیتی دانشگاه  باشد و به انتظارات عمومی پاسخ بدهد.

پارسایی با بیان اینکه تغییرات در زیرمجموعه وزارت بهداشت باید در راستای انتظارات عمومی مردم از دولت دوازدهم باشد، یادآور شد: انتظار ما از وزیر بهداشت به عنوان یک وزیر کارآمد، توانمند و ازاده این است که همچون دیگر تصمیم ها بدون توجه به فشارها و درخواست‌های غیر کارشناسی و همچنین استاندار فارس به عنوان یک چهره اصلاح طلب این است که این موارد را مدنظر قرار گیرد و فردی که شایستگی های لازم را دارد انتخاب کنند. انتظار مهم این است که در انتخاب مدیر این مجموعه تعجیل نشود بلکه فردی که انتخاب شود که پاسخگوی انتظارات عمومی باشد. در واقع اولویت اول ایجاد تغییر و اولویت بعد انتخاب فردی توانمند است تا خدای نکرده ناامیدی به مردم تزریق نشود.

برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، وزارت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: